هفته چهاردهم لیگ برتر؛

جدال ۶ امتیازی امیر و یحیی/ دربی تبریز بدون افندی/ استقلال می‌خواهد با پیکان سرعت بگیرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۲۳:۲۹:۴۸
کد خبر: ۹۳۳۸۶۷
جدال ۶ امتیازی امیر و یحیی/ دربی تبریز بدون افندی/ استقلال می‌خواهد با پیکان سرعت بگیرد
در حساس‌ترین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال دو تیم صدرنشین شهر خودرو و سپاهان در مشهد به مصاف هم می‌روند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در اولین روز هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال امروز پنج دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

شهر خودرو- سپاهان

قطعا حساس‌ترین بازی امروز را دو تیم بالانشین جدول یعنی شهرخودرو و سپاهان برگزار می‌کنند که رقابت سختی نیز از ابتدای فصل باهم داشتند. سپاهان با 24 امتیاز در رده دوم قرار دارد و شهر خودرو با یک امتیاز کمتر در جایگاه سوم قرار گرفته است. شاگردان امیر قلعه‌نویی دو بازی سخت را در هفته دوازدهم مقابل استقلال و هفته سیزدهم مقابل نساجی انجام دادند و قطعا این دیدار خارج از خانه نیز برای آنها دشوار خواهد بود. تیم‌ها فرصت کمی دارند که امتیازارت را برای قهرمانی در نیم فصل اول جمع کنند و این دیدار یک بازی 6 امتیازی برای دو تیم خواهد بود. جدال قلعه‌نویی و گل‌محمدی سرمربیان سابق دو تیم‌های سرخابی پایتخت نیز از مهم‌ترین نکته‌های این بازی خواهد بود.

داور: بیژن حیدری

کمک ها: محمدرضا منصوری و فرهاد مروجی

کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ و امیرعرب براقی

داور چهارم: محمد علی رضایی

ناظر: ابوطالب طاهریان

ماشین‌سازی- تراکتور

دربی‌ تبریزی‌ها امروز بین دو تیم ماشین‌سازی و تراکتور برگزار می‌شود که از سالیان گذشته تا به الان همیشه مصاف این دو تیم دیدنی بوده است. ماشین‌سازی را رسول خطیبی در این فصل در چند بازی بزرگ توانست امتیاز بگیرد و حالا مقابل تیم مدعی تراکتور باید صف‌آرایی کند. در طرف مقابل تراکتور این روزها وضعیت چندان مناسبی ندارد و چند روز پیش مصطفی دنیزلی سرمربی این تیم از کار برکنار شد تا احد شیخ‌لاری فعلا هدایت پرشورها را برعهده بگیرد. در جدول رده‌بندی تراکتور با 18 امتیاز در رده هشتم و ماشین‌سازی نیز با 16 امتیاز در رده نهم قرار گرفته‌اند.

داور: عبدالنبی پورخلف

کمک ها: رضا قیم و ولی کاوسی

کمک داوران اضافی: محمدباقر پورباقر و پیمان فرخی مهر

داور چهارم: بابک عباسقلی زاده

ناظر:مسعود مرادی

فولاد خوزستان- پارس جنوبی جم

گرم‌ترین بازی هفته بین دو تیم جنوبی فولاد و پارس جنوبی در زیر بارش احتمالی باران خواهد بود. دربی جنوبی‌ها همیشه جذاب و دیدنی بوده است. پارس جنوبی جم برخلاف سال‌های قبل وضعیت مناسبی در این فصل ندارد و با 10 امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته است. در طرف مقابل فولاد با هدایت جواد نکونام توانسته امتیازات لازم را در نیم فصل اول جمع کند و تا پایان هفته سیزدهم با 20 امتیاز در رده ششم قرار دارد و حاشیه امن خوبی برای خود ایجاد کرده است. دو تیم در بازی هفته قبل خود به تساوی رسیدند. پارس جنوبی مقابل ماشین‌سازی به تساوی رسید و تیم فولاد نیز مقابل سایپا متوقف شد.

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: محمدرضا مدیر روستا و مهدی الوندی

کمک داوران اضافی: یاسرهمرنگ و احمد محمدی

داور چهارم: علی احمدی

ناظر: خداداد افشاریان

ذوب‌آهن-نساجی مازندران

شاگردان منصوریان در بازی هفته پیش شکست سنگین و تلخی را در اصفهان مقابل پرسپولیس تجربه کردند و حالا ذوبی‌ها برای فرار از حاشیه و پایین‌نشینی در جدول چاره‌ای جز بردن نساجی در خانه ندارند. ذوب‌آهن با 11 امتیاز در رده دوازدهم جای دارد و به همین خاطر انتقادات زیادی از کادر فنی این تیم شده است. ذوب‌آهن در که در سال‌های اخیر همیشه در نیمه بالایی جدول بوده در لیگ نوزدهم با شرایط بدی دسته و پنجه نرم می‌کند. در طرف دیگر تیم نساجی در بازی هفته پیش توانست دست به یک کار بزرگ بزند و تیم سپاهان مدعی را در قائمشهر متوقف کند. شاگردان مهاجری بعد از ارائه یک بازی خوب مقابل سپاهان حالا درصدد این هستند که در اصفهان مقابل دیگر نماینده این شهر نیز نتیجه قابل قبولی را به دست آورند.

داور: حسن اکرمی

کمک ها: علیرضا ایلدروم و علیرضا مرادی

کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی و روح الله شریفی

داور چهارم: حمیدرضا افشون

ناظر:علیرضا کهوری

پیکان- استقلال

آخرین بازی امروز را دو تیم پیکان و استقلال انجام می‌دهند. استقلال که بعد از مدت‌ها به صدر جدول آمده است نمی‌خواهد این جایگاه را از دست بدهد و به دنبال ارائه بازی دلچسب دیگر است. شاگردان استراماچونی این روزها بسیار چشم‌نواز بازی می‌کنند و همین امر باعث شد در بازی مقابل شهر خودرو تماشاگران زیادی به ورزشگاه آزادی بیایند. حالا بهترین فرصت برای استقلال است که صدرنشینی خود را مستحکم‌تر کند. شیخ دیاباته غایب بزرگ استقلال در این بازی است که به دلیل محرومیت نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. تنها ترس هواداران استقلال در این بازی نبود مهاجم این تیم است که در بازی‌های گذشته تاثیر بسزایی در گلزنی داشته است. در طرف مقابل تیم پیکان با هدایت حسین فرکی با کسب 12 امتیاز در رده دهم قرار دارد و به دنبال این است که با متوقف کردن استقلال جایگاه خود را در جدول سروسامان ببخشد.

داور: موعود بنیادی فر

کمک ها: علی میرزابیگی و قهرمان نجفی

کمک داوران اضافی: حمید حاج ملک و سیدمهدی مرجانزاده

داور چهارم: علی اکبر نوری

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

نظر شما