حجت اله ایوبی؛

باید زیرساخت‌های لازم برای ورزش معلولین پیش‌بینی شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۶:۴۲:۵۵
کد خبر: ۹۳۷۴۰۸
باید زیرساخت‌های لازم برای ورزش معلولین پیش‌بینی شود
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای ورزش معلولین پیش‌بینی شود.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حجت اله ایوبی در حاشیه نشست کمیسیون ورزش برای همه اظهار داشت: خوشبختانه ورزش در کشور ما با وجود تمام مشکلات جایگاه خوبی دارد، هرچند نیازمند توجه بیشتر به این بخش بخصوص در قسمت معلولین هستیم. 
وی ادامه داد: متأسفانه در شهر بزرگی مانند تهران شرایط برای پیاده‌روی فراهم نشده، چه برسد برای معلولین که جایی برای حرکت آنها دیده نشده است. جامعه ما به سمت بزرگسالی حرکت می‌کند اما نمی‌تواند امکانات لازم را برای حرکت این بخش از جامعه در سطح شهری مانند تهران فراهم کند و باید زیرساخت های لازم باید ورزش برای افراد با نیازهای ویژه پیش بینی شود.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران گفت: در یونسکو محور برنامه‌های ما شهرها هستند یعنی به سمت شهرمحوری حرکت می‌کنیم. ۲ شهر سنندج و بندرعباس اخیرا به شهرهای خلاق ایران پیوستند. در کمیته ورزش یونسکو آمادگی کامل را برای انتقال زیست شهری درست از کشورهای دیگر به ایران را داریم. امیدواریم فضاهای کافی را در شهرهایی مانند تهران برای ورزش شهروندی فراهم کنیم و با هزینه‌های ناچیز در اختیار مردم قرار گیرد. وقتی با هزینه مردم سالن‌هایی ساخته می‌شود، باید با حداقل هزینه در اختیار مردم قرار گیرد.
ایوبی خاطرنشان کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که ورزش تنها برای ساختن جسم نبوده است و با اخلاق، جوانمردی و فتوت رابطه مستقیم داشته است. موضوعی که در یونسکو هم مورد توجه بسیاری قرار گرفته و به عنوان یکی از اصول درنظر گرفته می‌شود.
نظر شما