تنها داور محجبه تنیس روی میز در المپیک مطرح کرد؛

اوایل وقتی می‌دیدند با حجاب در مسابقات قضاوت می‌کنم تعجب می‌کردند

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۱:۴۳:۰۶
کد خبر: ۹۴۹۱۵۳
اوایل وقتی می‌دیدند با حجاب در مسابقات قضاوت می‌کنم تعجب می‌کردند
تنها داور محجبه مسابقات تنیس روی میز المپیک توکیو با اشاره با توانایی بالای زنان ایرانی در زمینه‌های مختلف گفت: برایم لحظه ای فراموش نشدنی بود وقتی اسامی اعلام شد و نام خودم را در بین داوران المپیک دیدم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیمین رضایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: از سال 2006 ذر لیست داوران بین المللی قرار گرفتم اما برای قضاوت در مسابقات سطح بالا مثل المپیک نیاز به مدرک بالاتری به اسم "بلوبج" بود.

داور بین المللی کشورمان ادامه داد: تاکنون قضاوت های مهمی از حمله فینال مسابقات تیمی قهرمان جهان 2016، فینال مسابقه انفرادی سال 2018 جهان و مسابقات المپیک جوانان را قضاوت کردم اما تاکنون تجربه حضور در المپیک را نداشتم.

وی افزود: حضور در مسابقات المپیک حتی برای داوران بلوبج بسیار سخت است و فیلترهای زیادی دارد. حس می کردم که شانس زیادی برای المپیک دارم و خاطرم هست دو هفته پشت سر هم با نگرانی سایت مسابقات را رصد می کردم تا بالاخره اسامی اعلام شد و نام خودم را در بین داوران دیدم که برایم لحظه ای فراموش نشدنی بود.

رضایی تاکید کرد: مسیر سختی را طی کردم تا به اینجا رسیدم. تنیس روی میز را از بازیکنی شروع کردم و سپس به مربیگری و داوری وارد شدم. در این مسیر باید از حمایت های فدراسیون تنیس روی میز و وزارت ورزش تشکر کنم. شک ندارم اگر این حمایت ها بیشتر شود استعداد سایر بانوان ایرانی در همه زمینه ها به بروز و ظهور می رسد.

او درخصوص قضاوت یک زن با حجاب ایرانی در مسابقات بین المللی گفت: اوایل همه وقتی می دیدند من با حجاب در مسابقات قضاوت می کنم تعجب می کردند و حتی می پرسیدند که برایت سخت نیست؟ حتی بعضی ها باور نداشتند که بتوانم اما کم کم اعتمادها جلب شد و اکنون برایشان یک امر عادی است.

سرداور بین المللی کشورمان در پایان تاکید کرد: بر خلاف تصور خیلی ها داوری تنیس روی میز بسیار سخت است و سرعت تصمیم گیری به دلیل سرعت و اتفاقات زیاد در بازی باید بالا باشد، ویدیو چک هم در تنیس روی میز نداریم. امیدوارم بتوانم نماینده شایسته ای برای جامعه داوری و بانوان کشورهای اسلامی در المپیک 2020 توکیو باشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز