باید برابر روسیه آماده شویم؛

اردلان: تورنمنت کافا اولین بازی بین‌المللی بازیکنان زیر ۲۰ سال فوتسال است

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۰:۴۸:۱۹
کد خبر: ۹۴۹۶۲۵
سرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال دختران درخصوص حضور در تورنمنت کافا گفت: برای اولین بار است که این تورنمنت در رده سنی فوق برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نیلوفر اردلان، سرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال دختران گفت: مسابقات کافا فوتسال برای اولین بار است که برگزار می شود و میزبانی این دوره از بازی ها برعهده کشور تاجیکستان است.تیم هایی که در تورنمنت حضور دارند تیم هایی هستند که بیشتر در فوتبال حضور دارند. با توجه به اینکه هیچکدام از تیم ها به غیر از ازبکستان که تیم ملی فوتسال بزرگسالان دارد، مابقی تیم ها تلفیقی از بازیکنان فوتبال و فوتسال خود را به میدان خواهند آورد و امسال برای اولین سال است که تیم فوتسال را تشکیل دادند. ازبکستان چه در فوتبال و فوتسال بازیکنان تونمندی دارد و فکر می کنم بازی با ازبکستان برایمان تا حدودی مشکل ساز باشد.

وی ادامه داد: تیم فوتسال زیر20 سال ایران دو سال پیش تشکیل شده بود و هم اکنون بازیکنانی که به اردوی انتخابی و تدارکاتی دعوت شده اند، همگی به طور حرفه ای فوتسال بازی می کنند و از دل لیگ انتخاب شده اند. لیگ فوتسال ایران، لیگ پویایی است و بازیکنان خوبی دارد.

اردلان ادامه داد: اردوی پیش که اردوی انتخابی بود 22 نفر از دل لیگ انتخاب کردیم. در این اردو 17 نفر دعوت شده اند که در پایان اردو یک گلر و دو بازیکن از جمع تیم خارج و 14 نفر به تاجیکستان اعزام خواهند شد.

وی هدف از حضور در این تورنمنت را کسب تجربه مطرح کرد و گفت: این تیم بعد از دو سال شکل گرفته و یکسری از بازیکنان در دو سال قبل در کنار بازیکنان جدید در اردوی تیم ملی حضور دارند. این بازیکنان به هیچ عنوان سابقه بازی ملی نداشته و به این تورنمنت می‌توان به چشم مسابقات تدارکاتی خوبی نگاه کرد چرا که بازیکنان تجربه کسب می کنند و کادر فنی نیز مشکلات، نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی می کند. علاوه بر کسب تجربه صددرصد به فکر نتیجه و کسب مقام هستیم اما همانطور که در بالا اشاره کردم بسیاری از بازیکنان اولین بازی ملی خود را تجربه خواهند کرد.

سرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال دختران در پایان گفت: 5 اسفند ماه با تیم ملی جوانان روسیه بازی خواهیم کرد باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا برابر روسیه بهترین عملکرد را داشته باشیم و حضور در این تورنمنت به عملکرد مطلوب بازیکنان کمک بسزایی می کند.

گفتنی است، بانوان ایران در رقابت های کافا با تیم های ملی فوتسال جوانان ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان دیدار می کنند. بازی ها به صورت دوره ای در یک گروه 6 تیمی برگزار می شود.

نظر شما