سایت اندونزیایی طی گزارشی منتشر کرد؛

این سه ستاره پرسپولیسی خبرساز شدند+عکس

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۳:۴۹:۴۹
کد خبر: ۹۵۰۰۵۳
این سه ستاره پرسپولیسی خبرساز شدند+عکس
یک سایت اندونزیایی پنج بازیکن برتر فوتبال ایران را معرفی کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سایت اندونزیایی tagar به بررسی عملکرد ۵ بازیکن فوتبال کلاس جهانی که اصلیت ایرانی دارند پرداخت و در گزارشی به معرفی این بازیکنان و تیم‌های باشگاهی شان اشاره کرد. نکته جالب این مطلب حضور سه پرسپولیسی در میان برترین های فوتبال کشورمان است.

5

علی دایی

علی دایی مهاجم افسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران با ۱۰۹ گل ملی، آقای گل فوتبال جهان به شمار می‌رود و در تیم‌های فوتبال صبا باتری، هرتا برلین آلمان، پرسپولیس تهران تا سال ۲۰۰۷ بازی کرد و بعد از آن به دنیای سرمربیگری تا سال ۲۰۱۸ روی آورد. دایی نقش اساسی در صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ داشت و از بازیکنان تاثیرگذار ایرانی به شمار می‌رود.

 اشکان دژاگه

اشکان دژاگه را هم می‌توان به عنوان مهاجم و هم به عنوان هافبک هجومی در زمین به کار گرفت و قابلیت بازی رو به جلو را داراست. نام اشکان از زمانی روی زبان‌ها افتاد که در تیم وولفسبورگ آلمان توپ می‌زد و بعد هم با درخشش بسیار به تیم فولام انگلیس رفت و الان هم در تیم تراکتور تبریز بازی می‌کند.

علی کریمی

علی کریمی یکی از بازیکنان ایرانی است که در سال ۲۰۰۴ عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به خود اختصاص داد. کریمی سابقه بازی در پرسپولیس و  بایرن مونیخ را در کارنامه دارد. کریمی یکی از هجومی‌ترین و خطرناک‌ترین بازیکنان ایرانی به حساب می‌آید و در ۱۲۰ بازی ملی ۳۸ گل به ثمر رسانده است. 

دانیال داوری

دانیال داوری دروازه بان دو رگه ایرانی آلمانی  توسط کارلوس کی روش به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دعوت شد و سابقه بازی در آینتراخت برانشواگ را در کارنامه دارد. اگرچه بازی زیادی به داوری در تیم ملی فوتبال ایران نرسید، اما او در موفقیت تیمش برای صعود به بوندس لیگا سهیم بود و بخاطر این صعود درون دروازه تیم ملی کشورش در بازی مقابل لبنان در سال ۲۰۱۵ جای نگرفت.

مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا مدافع افسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران هم سابقه بازی در تیم هامبورگ آلمان، پرسپولیس و آینتراخت فرانکفورت را در کارنامه دارد. در سال ۲۰۰۶ هم مهدوی کیا در جام جهانی عملکرد درخشانی داشت و به همراه تیم ملی فوتبال کشورش افتخارات زیادی را ثبت کرده است.

نظر شما