کانون خانواده در ایران زنان هستند؛

صالحی‌امیری: توسعه بدون وجود زنان ناقص خواهد بود/ اولین آسیب عدم حضور زنان، آسیب‌های اجتماعی هستند

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۹:۲۲:۱۵
کد خبر: ۹۵۰۱۸۳
صالحی‌امیری:  توسعه بدون وجود زنان ناقص خواهد بود/ اولین آسیب عدم حضور زنان، آسیب‌های اجتماعی هستند
رییس کمیته ملی المپیک گفت: توسعه بدون وجود زنان ناقص خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید رضاصالحی‌امیری، رییس کمیته ملی المپیک در همایش همیشه "زن و ورزش، فرصت ها و چالش ها" عنوان کرد:  همه بانوانی که امروز در این جمع هستند همه برای توسعه ورزش زنان تلاش می‌کنند. اولین نیاز ما ایجاد یک باور و اندیشه‌ای است در اجتماع که بین زن و مرد تبعیضی وجود ندارد. اگر از این جهت بتوانیم اندیشه جامعه را بر این اصل استوار کنیم، همه مسائل حل خواهد شد.

او ادامه داد: باور داریم اساسا توسعه بدون وجود زنان ناقص خواهد بود، کانون خانواده در ایران زنان هستند و اصطلاح خانواده بدون زنان ناممکن است. به همین دلیل معتقدیم زنان می‌توانند محور توسعه اخلاق باشند. موانعی که برای مشارکت زنان داریم، به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. اولین آسیب عدم حضور زنان، آسیب‌های اجتماعی و پس از آن عدم وجود شادی در جامعه می‌شود و در نهایت باعث کاهش اعتماد اجتماعی می‌شود. 

وی افزود: در چنین وضعیتی با سه رویکرد مواجه هستیم، رویکرد اصلی تبعیضی است، در این رویکرد تفاوت‌های آن‌ها مطرح است. رویکرد دوم سکولاریستی است، که بر استفاده ابزاری بر زن تکیه دارد. رویکرو سوم، اسلامی و عقلانی است. در این اندیشه خبری از تبعیض جنسیتی نیست و زن و مرد مکمل هم شناخته شده است. 

صالحی امیری در پایان توضیح داد: استراتژی وزارت و کمیته حضور برابر کمی و کیفی حضور زنان در عرصه ورزش است. ما بعد از انقلاب نیمی از راه را طی کردیم و در یک پروسه ۱۰ ساله دیگر باید نیمی دیگر را طی کنیم. باید حضور زنان را برابر کنیم این ناممکن است غیر از این که انگیزه‌ای در خود زنان، در جامعه و نظام داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز