گزارش ورزشی هفته؛

دومین صعود تیم ملی به المپیک/ گروه مناسب بلندقامتان در توکیو/ زمان رفتن روی سکو برای والیبال ایران فرا رسیده است

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۶:۲۱:۳۶
کد خبر: ۹۵۱۰۴۹
دومین صعود تیم ملی به المپیک/ گروه مناسب بلندقامتان در توکیو/ زمان رفتن روی سکو برای والیبال ایران فرا رسیده است
تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار حضور در المپیک را تجربه خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم‌ ملی والیبال ایران پس از حضور در رقابت‌های متعدد آنهم در یک فاصله زمانی اندک و صرف هزینه‌های زیاد مانند تعطیلی طولانی مدت لیگ برتر و مصدومیت برخی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذارش نهایتا با شکست چین کشور میزبان آخرین مرحله گزینشی المپیک برای دومین بار پیاپی موفق شد جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست بیاورد. ملی‌پوشان ایران در سال پیش‌رو در این مسابقات که به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد در مرحله مقدماتی در گروه A این رقابت‌ها به مصاف لهستان، کانادا، ونزوئلا، ژاپن و ایتالیا خواهند رفت. گروه‌بندی که به اعتقاد برخی از کارشناسان صعود ملی‌پوشان به مرحله بعدی مسابقات را چندان دشوار نمی‌کند.

فرهاد ظریف، عضو سابق تیم‌ملی، در این رابطه به برنا گفت: صعود به المپیک از روز اول هم قطعی بود و در این خصوص واقعا جای نگرانی وجود نداشت. البته مسابقات گزینشی المپیک به دلیل اهمیت بالایی که دارد قطعا از نظر فنی هم در سطح بالایی برگزار می‌شود. بنابراین بازیکنان هم به خوبی تلاش کردند که در نهایت هم این اتفاق منجر به صعود شد.

او اضافه کرد: از همین الان باید به فکر المپیک باشیم و با یک برنامه ریزی درست به دنبال کسب نتایج خوب در این میدان بزرگ باشیم. بی شک تا المپیک هم بازیکن‌های مصدوم ما به تیم اضافه می‌شوند و در این خصوص جای نگرانی نیست. البته که در نبود این بازیکنان هم تیم عملکرد ضعیفی از خود در این مسابقات نشان نداد.

المپیک 2020 توکیو نزدیک است و باید رفته رفته شاهد برنامه‌ریزی‌های فدراسیون و کادرفنی برای حضور موفق و تحقق وعده‌های رییس فدراسیون «قرار گرفتن تیم‌ ملی ایران بین چهار تیم برتر» در توکیو باشیم کاری که با توجه به ویترین افتخارات والیبال ایران در چند سال اخیر  و داشتن بازیکنان قدرتمند و کارآمد چندان هم دشوار به نظر نمی‌رسد. 

علیرضا نادی، بازیکن سابق تیم‌ملی والیبال، نیز درباره صعود تیم ایران به المپیک 2020 توکیو در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: به تک‌تک بازیکنان، کادرفنی و فدراسیون بابت صعود تیم‌ملی ایران به المپیک 2020 برای دومین بار تبریک می‌گویم. عملکرد تیم نشان داد که فدراسیون کاملا با برنامه قدم در این رقابت‌ها گذاشته بود که در نهایت هم این برنامه‌ها نتیجه داد. در کنار این کادرفنی و بازیکنان هم بی‌شک تلاش زیادی کردند بیش از یک ماه رقابت‌های لیگ به دلیل اردوهای تیم‌ملی تعطیل شد و بازیکنان در این مدت به هماهنگی و آمادگی بدنی خوبی رسیدن و خوشحالم که پایان همه این تلاش‌ها نیز به صعودمان ختم شد.

او در پایان گفت: قرار گرفتن روی سکو المپیک افتخار بزرگی است و قطعا همه از این اتفاق خوشحال می‌شوند. شاید در این دوره این اتفاق شدنی نباشد ولی بد نیست که یک تیم هدف دارد ولی باید برای تحقق آن از همین امروز برنامه ریزی کند. امیدوارم که ملی‌پوشان بهترین نتیجه را در توکیو رقم بزنند.

جامعه والیبال ایران که حالا خیالش از صعود تیم‌ملی ایران به المپیک راحت شده به دنبال فرا رسیدن روز موعد و کسب سکوی المپیک طبق ادعای داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، برای اولین‌بار در یک رشته تیمی در توکیو هستند. بلندقامتان ایران هم که تا به امروز روزهای سخت و طاقت فرسایی را سپری کردند ولی بی‌شک الان همگی کوهی از انگیزه هستند تا در دومین حضورشان در المپیک افتخار جدیدی را در کارنامه والیبال ایران به ثبت برسانند. به هر جهت باید منتظر ماند و دید آیا والیبال ایران طبق گروه بندی انجام شده که اگر در صورت حذف روسیه و حضور این تیم زیر پرچم ioc قطعا دچار تغییرانی خواهد شد می‌تواند وعده رئیس فدراسیون و انتظار اهالی ورزش را به واقعیت تبدیل کنند یا اینکه اسیر اتفاقات خواهند شد؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز