اگر در گروه بهتری قرار داشتیم، به آسانی صعود می‌کردیم؛

عبدی: باید مسیر درستی را برای آینده ترسیم کنیم

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۵:۵۰:۴۰
کد خبر: ۹۵۱۰۵۶
عبدی: باید مسیر درستی را برای آینده ترسیم کنیم
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران درخصوص عدم صعود تیم امید ایران به المپیک 2020 و لزوم حفظ و رشد بازیکنان این تیم برای آینده تیم ملی بزرگسالان به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی در ابتدا گفت: اینکه نتوانستیم به المپیک صعود کنیم، موضوع جدیدی نیست. تنها موضوعی که باعث ناراحتی می‌شود، این است که این تیم با همه امکاناتی که از نظر اردویی و انجام بازی تدارکاتی از سوی فدراسیون برایش ایجاد شد و با توجه به بازیکنان خوبی که در اختیار داشت و به طور ویژه حضور حمید استیلی که نزدیک به دو سال بدون هیچگونه چشمداشتی برای تیم زحمت کشید، حداقل شایسته صعود از گروه خود بود.

وی افزود: بر اساس بازی‌هایی که از دو‌ تیم کره جنوبی و ازبکستان دیدم، از نظرم می‌توانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم. در بازی امروز برابر چین هم موقعیت‌های خوبی داشتیم که اگر کمی دقت عمل بهتری داشتیم، صعودمان به مرحله بعدی را قطعی می‌کردیم. به طور کلی بازی با چین برای ما اهمیت زیادی داشت و بهترین فرصت بود تا کار را یکسره کنیم.

عبدی ادامه داد: شاید اگر در گروه بهتری قرار می‌گرفتیم، به آسانی صعود می‌کردیم، اما واقعیت این است که در گروه مرگ قرار داشتیم و از نظرم دو تیم کره جنوبی و ازبکستان اکنون کار چندان سختی برای رویارویی با تیم های صعود کرده از گروه دیگر نخواهند داشت. در حالی که بازی با ازبکستان می توانست با پیروزی ما و بازی با کره جنوبی با نتیجه تساوی به پایان برسد به خصوص که در نیمه دوم هر دو بازی نمایش بهتری ارائه کردیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران تصریح کرد: هرچند که حذف شدیم اما به هر حال فوتبال همین است و در صورت استفاده نکردن از موقعیت‌ها در هر بازی، صعود مسجل نمی‌شود و این یک واقعیت است. البته حفظ شاکله اصلی این تیم، نکته‌ای است که اکنون باید به آن توجه کرد، چراکه بازیکنان این تیم دیر یا زود به تیم ملی بزرگسالان اضافه می‌شوند. اتفاقی که برای محبی، صیادمنش و نورافکن افتاده است. پس هر تصمیمی که برای این تیم و بازیکنانش گرفته شود، در واقع برای تیم ملی بزرگسالان آینده کشورمان گرفته می‌شود. بنابر این با موضوع عدم صعودمان به المپیک نباید احساسی برخورد کنیم، بلکه باید مسیر درستی را برای آینده ترسیم کنیم.

نظر شما