فریبرز عسگری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مردانی باانگیزه تمرین می‌کند/ طبق قوانین جهانی مجبوریم از المپین‌ها در مسابقات استفاده کنیم/ میرهاشم مصدومیت جزیی دارد

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۶:۴۲:۰۸
کد خبر: ۹۵۵۹۷۴
مردانی باانگیزه تمرین می‌کند/ طبق قوانین جهانی مجبوریم از المپین‌ها در مسابقات استفاده کنیم/ میرهاشم مصدومیت جزیی دارد
سرمربی تیم‌ملی تکواندو گفت: مصدومیت جزئی از ورزش حرفه‌ای است و احتمال اینکه المپین‌های ما هم در رقابت‌های پیش رو مصدوم شوند وجود دارد و این مسئله برای همه ما جای نگرانی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریبرز عسگری، سرمربی تیم‌ملی تکواندو ایران درباره آخرین وضعیت ملی‌پوشان پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: اردوهای تیم‌ملی را پس از برگزاری دو مرحله انتخابی تشکیل دادیم. در این مرحله 23 نفر در اردوها حضور دارند که از این بین 6 نفر به عنوان ترکیب ثابت تیم‌ملی و 7 نفر هم بازیکنانی که در رقابت‌های جام ریاست موفق شدند مدال کسب کنند به صورت آزاد به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد.

وی افزود: مسابقات جهانی بسیار با اهمیت است و بی شک چیزی کم از مسابقات المپیک ندارد. خوشبختانه بازیکنان تمرینات را به خوبی سپری می‌کنند که امیدوارم با همین عزمی که دارند بتوانند در مسابقات نتایج خوبی را کسب کنند.

عسگری درخصوص شرایط روحی و جسمی سجاد مردانی برای حضور در مسابقات پیش رو نیز توضیح داد: پس از پایان مسابقات گزینشی المپیک سجاد با چند اختلاف امتیاز موفق شد در رنک هفتم قرار بگیرد و از آنجایی که تکواندو یک ورزش پر برخورد است ممکن است برای تکواندو کارانی که سهمیه کسب کردند به هر دلیلی آسیب دیدگی رخ بدهد. بنابراین رنک هفت این وزن عازم توکیو می‌شود از طرفی کشور روسیه هم که فعلا نمی‌تواند در المپیک حضور داشته باشند و هنوز هم سر این مسئله که تکواندو روسیه زیر پرچم IOC  در المپیک شرکت کند یا نه مسئولین این کشور به توافق نرسیدند. بنابراین سجاد باید رنک خود را حفظ کند و آمادگی لازم را داشته باشد. خوشبختانه سجاد در این مدت هم بسیار با انگیزه است و باهم قرار گذاشتیم که احساس کند سهمیه گرفته و تا روز آخر تلاش کند و مابقی هم تقدیر است که باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

سرمربی تیم‌ملی درخصوص وضعیت میر هاشم حسینی نیز گفت: در رقابت‌های گرندپری میرهاشم از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی جزئی شد که البته الان بهتر شده و فقط کمی درد دارد. مصدومیت جزئی از ورزش حرفه‌ای است و احتمال اینکه المپین‌های ما هم در رقابت‌های پیش رو مصدوم شوند وجود دارد و این مسئله برای همه ما جای نگرانی است ولی طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی مجبور به استفاده از بازیکن‌های المپین خود در رقابت‌ها هستیم. ولی تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی مناسب و برنامه‌های تغذیه‌ای و پزشکی خوب این بازیکنان را در حاشیه امنیت نگه داریم.

عسگری در پایان درخصوص علت افزایش مهاجرت در رشته تکواندو عنوان کرد: در اینکه تکواندو یک رشته المپیکی موفق در ایران است و سالها روی سکوهای جهانی و ... بوده شکی نیست اما همیشه این نفرات اول بودند که در این مسابقات حضور داشتند در حالی که نفرات دوم و سوم ما هم شایستگی زیادی دارند ولی چون حمایت کافی نداریم  متاسفاته تصمیم می‌گیرند مابقی دوران ورزشی خود را سایر کشورها دنبال کنند. قطعا اگر ما بتوانیم تیم دوم و سومی داشته باشیم این اتفاقات را کمتر در این رشته شاهد خواهیم بود اما این کارها هم نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد فدراسیون هم باید شرایط تشکیل تیم‌های مختلف را داشته باشد. به هر جهت اتفاق ها خوش آیند نیست به ویژه از نظر ملیتی بسیار ناراحت کننده است ولی از دید ورزشی شاید برای آینده این بازیکنان خوب باشد.

نظر شما