نگاهی به عملکرد ستاره‌های کشورمان در اروپا؛

درخشش لژیونرهای ایرانی در قاره سبز/ منتظر یک تابستان داغ باشید

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۵:۰۷:۰۸
کد خبر: ۹۶۲۳۵۷
درخشش لژیونرهای ایرانی در قاره سبز/ منتظر یک تابستان داغ باشید
موفقیت بازیکنان ایرانی در قاره سبز می‌تواند راه را برای حضور بیشتر بازیکنان مستعد و جوان نیز باز کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فوتبال ایران در سال های اخیر نتوانست در زمینه بروز لژیونرهای شاخص موفقیت های گذشته را به لحاظ کیفیت تکرار کند و این موضوع معقوله ای جدا از آنچه است که در ادامه خواهیم دید. به هرحال بعد از جام جهانی 2018 می توانستیم پیش بینی کنیم که باید منتظر تغییراتی در تیم های برخی ملی پوشان باشیم. لژیونرهای ایرانی علاوه بر کشورهای عربی در اروپا عملکرد خوبی داشتند. بی تردید موفقیت بازیکنان ایرانی در قاره سبز می تواند راه را برای حضور بیشتر بازیکنان مستعد و جوان نیز باز کند.

به بهانه هت تریک کاوه رضایی در لیگ بلژیک نگاهی خواهیم داشت، به عملکرد بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های مختلف اروپایی که به شرح زیر است:

کاوه رضایی

مهاجم سابق استقلال و تیم ملی که از این تیم به کلوب بروژ بلژیک پیوست در سال گذشته میلادی به صورت قرضی به شارلوا رفت. او در این فصل 16 بازی برای تیمش انجام داده و با به ثمر رساندن 8 گل معدل هر دو بازی یک گل را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

سردار آزمون    

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی  که جزو لژیونرهای موفق 4 سال اخیر کشورمان بوده است سال قبل با عقد قراردادی از روبین کازان به سن پترزبورگ رفت. او در ادامه روند موفقیت هایش 30 بازی برای زنیت انجام داده و 16 گل به ثمر رسانده است. بی تردید مهم ترین گل این فصل سردار را باید نخستین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا به لیون فرانسه نام برد.

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم فوتبال برایتون انگلیس با گلزنی در پیروزی دو بر صفر مقابل بورنموت و قیچی برگردان زیبا در تساوی یک-یک مقابل چلسی در دو هفته پیاپی، بازگشت باشکوهی داشت. البته بسیاری معتقد بودند جهانبخش که با عنوان آقای گل از لیگ هلند به انگلیس رفت باید حضور موفق تری داشته باشد. گل قیچی برگردان مهاجم ایرانی به چلسی در دومین روز سال 2020 بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت.

میلاد محمدی

دیگر بازیکن ایرانی شاغل در بلژیک مدافع چپ پای تیم ملی ایران است که در باشگاه خنت بازی می کند. میلاد محمدی اگرچه جای ثابتی در ترکیب اصلی تیمش نداشته اما توانسته در 13 بازی برای تیمش به میدان برود و یک گل نیز بزند.

مهدی طارمی

مهاجم اسبق پرسپولیس نیز بالاخره پس از کش و قوس های فراوان موفق شد از باشگاه قطری الغرافه به اروپا برود. مهی طارمی در ریو آوه موفق شده در 10 بازی 5 گل به ثمر برساند و معدل خوب 2 گل در هر بازی را ثبت کند.

مهرداد محمدی

دیگر بازیکن ایرانی در لیگ پرتغال مهرداد محمدی است. وینگر خوب  داس آوس است که در 14 بازی برای تیمش به میدان رفته و توانسته یک گل نیز به ثمر رسانده است.

امیر عابدزاده

تنها دروازه بان لژیونر فوتبال ایران در تیم مارتیمو پرتغال در ترکیب اصلی قرار دارد و در این فصل جزو ثابت ترین بازیکنان تیمش بوده است. یکی از گل های مارتیمو در این فصل به نام امیر عابدزاده ثبت شده است.

سید مجید حسینی

مدافع تیم ملی فوتبال ایران و سابق استقلال یکی از لژیونرهای با ثبات فوتبال ایران است که در ترابوزان اسپور بازی می کند. او اگرچه در چند بازی اخیر در ترکیب اصلی کمتر حضور داشته اما روی هم رفته در 38 بازی این تیم حضور داشته و یک گل نیز به ثمر رسانده است.

علی قلی‌زاده

هافبک شارلوا بلژیک در 29 بازی به میدان رفته و البته در این تیم بیشتر نقش وینگر را بازی می کند. او در این فصل 1 گل نیز برای باشگاه خودش به ثمر رساند.

سامان قدوس

سامان قدوس، هافبک هجومی تیم ملی فوتبال که بعد از جام جهانی با حواشی زیادی به لیگ فرانسه و باشگاه آمیان رفت، بعد از شکایت لگانس اسپانیا 4 ماه از حضور در این تیم محروم شد. این بازیکن در 28 بازی برای تیم فرانسوی حضور داشته است و 9 گل نیز به ثمر رسانده است.

رضا قوچان‌نژاد

رضا قوچان نژاد که اواخر دوران حرفه ای فوتبال خود را طی می کند، در فصل جاری ابتدا از آپوئل به صورت قرضی به اف سی سیدنی رفت و در این تیم 9 بازی انجام داد و یک گل زد. او پس از آن به باشگاه زووله در هلند بازگشت و موفق شد در 10 بازی 6 گل به ثمر برساند.

در پایان باید به چند نکته کوتاه نیز اشاره کرد، نکته نخست این است که در این گزارش صرفا به گل های زده اشاره شده است. این در حالی است که به طور مثال طارمی تا به حال 4 پنالتی برای تیمش گرفته و 3 پاس گل نیز داده و سایر بازیکنان نیز به همین مراتب عملکرد قابل قبولی داشته اند. سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و کاوه رضایی علاوه بر برخی بازیکنان در داخل مانند علیرضا بیرانوند ستاره هایی هستند که این تابستان نام فوتبال ایران در اروپا را بر سر زبان ها خواهند انداخت.

در فصل جاری روی هم رفته در چند ماه اخیر عملکرد بازیکنان ایرانی خوب بوده و البته برخی از آنها پیشنهادات قابل توجهی در پایان فصل نقل انتقالاتی زمستانی به آنها شد و به احتمال فراوان در تابستان شاهد جابجایی بازیکنان ایرانی در قاره سبز خواهیم بود.

نظر شما