نگاهی به حریف قطری در آستانه دیدار برابر پرسپولیس؛

الدحیل خانه دوم یوونتوسی‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۵:۲۰:۳۸
کد خبر: ۹۶۲۸۱۶
الدحیل خانه دوم یوونتوسی‌ها
تیم فوتبال پرسپولیس در اولین بازی از فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل قطر می‌رود که خود را بیش از گذشته تقویت کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، قهرمان فوتبال ایران بازی‌های خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را در حالی آغاز می‌کند که ترکیب کاملی از بازیکنان را در تمام پست‌ها در اختیار دارد تا امکان اجرای گستره متنوعی از تاکتیک و روش‌ها را در داخل زمین مسابقه داشته باشد. هر چند سرخپوشان ایران برای استفاده از قدرتمندترین سلاح خود باید تا دور برگشت بازی‌ها صبر کنند و در ورزشگاه آزادی با هواداران، دست به دست هم بدهند. با تمام این اوصاف تمام بازیکنان پرسپولیس که اکنون در قطر به سر می‌برند به 25 نفر می‌رسند.

این در حالی است که  الدحیل بیش از 40 بازیکن را در اختیار دارد که برای شرکت در هر رقابتی می تواند نام تعدادی از آن ها را در فهرست خود قرار دهد. در میان بازیکنان تحت قراداد با این باشگاه که بعضی آن ها به شکل قرضی در باشگاه های دیگری حضور پیدا می کنند 8 خارجی هم حضور دارند. 14 بازیکن این تیم هم در فهرست نفراتی قرار دارند که به تیم ملی فراخوانده می شوند.

 

هموطن بشار به پرتغال رفت

در تیم الدحیل، عراقی‌ها با دو بازیکن بیشترین سهم خارجی‌ها را به خود اختصاص داده بودند. فهر واد بازیکن 21 ساله‌ای است که تاکنون در لیگ ستارگان قطر به کار گرفته نشد و در دو فصل گذشته، در جام ستاره‌ها برای الدحیل به میدان رفت، اما دیگر عراقی الدحیل سرشناس‌تر است. مهند علی 20 ساله با 182 سانتی متر قد تا دی ماه در این تیم حاضر بود ولی در حال حاضر به صورت قرضی به تیم پورتیمونزه پرتغال منتقل شده است.

از دیگر خارجی‌های مهم این تیم، یوسف المساکنی ملی پوش تونسی است. او در این فصل برای 759 دقیقه در یازده بازی لیگ ستارگان برای الدحیل بازی کرد که حاصل آن 4 گل بوده است. وی در یک بازی هم در جام ستاره‌ها به میدان رفت که یک گل به ثمر رساند. روزنامه الرایه اعلام کرده است این بازیکن برای رویارویی با پرسپولیس به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود. او 4 بهمن در دقیقه 29 بازی با العربی تعویض شد و جای خود را به ادمیلسون جونیور داد.

 

جونیورها

الدحیل دو بازیکن به نام جونیور دارد. یکی از آنها لوییز جونیور هافبک 177 سانتی متری و 31 ساله است که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و ملیت قطری را پذیرفته است. او در این فصل لیگ ستارگان قطر حدود 920 دقیقه و در یازده دیدار به میدان رفته است. الدحیل بازیکن دیگری به نام ادمیلسون جونیور هم دارد. 25 ساله و با 180 سانتی متر قد که بیشتر در گوشه‌ها بازی کرده است. در شکست اخیر الدحیل نیز حضور داشت. این بازیکن برزیلی در بلژیک به دنیا آمده و ملیت بلژیکی دارد و معمولا در گوش راست بازی می‌کند.

او جزو تاثیرگذارترین نفرات این تیم در برنامه‌های هجومی به حساب می‌آید و همراه با معز علی که در جناح دیگر حضور پیدا می‌کند، حملات را تدارک می‌بیند. او 1051 دقیقه در لیگ ستارگان و 90 دقیقه در جام ستاره‌ها بازی کرد و در این فصل، 5 گل زده است. البته در ساختن گل چندان توفیق نداشت.

 

پدیده‌ای از کره شمالی

یکی از خریدهای جدید الدحیل، پدیده فوتبال کره شمالی است. هان کوانگ سونگ 21 ساله و 180 سانتی متری که چند سالی قبل با حضور در ایتالیا و تیم کالیاری پر سر و صدا شده بود. از آن جا به صورت قرضی به پروجا رفت. باشگاهی که بازیکنانی چون رحمان رضایی و علی سامره در آن توپ می‌زدند ولی در سال‌های گذشته نزول چشمگیری داشت و حالا تلاش می‌کند به سری A باز گردد.

سونگ از پروجا به صورت قرضی سر از تیم زیر 23 ساله‌های یوونتوس در آورد، اما در نهایت مسیر او به الدحیل قطر ختم شد.

او در دو بازی برای الدحیل 128 دقیقه بازی کرد و در شکست اخیر این تیم حضور داشت. او در پست پشت مهاجم به کار گرفته شد. الدحیل در شروع این فصل معمولا محمد مونتاری را در نوک حمله و معزعلی را پشت او به کار می‌گرفت اما این ترکیب در بازی‌های اخیر دیده نشد.

 

یک مراکشی از قلب اروپا

از دیگر خارجی‌های الدحیل ملی پوش مراکشی این تیم است. مهری بن عطیه 33 ساله با 190 سانتی متر قد، متولد پاریس و پرورش یافته آکادمی فوتبال مارسی. مارسی، اودنیزه، رم، بایرن مونیخ و یوونتوس تیم‌هایی هستند که او سابقه پوشیدن پیراهن آنها را دارد. سابقه او به خوبی بیانگر توانایی‌های وی است.

 

بهترین خط دفاع لیگ قطر بعد از تجربه پرسپولیس

الدحیل پس از ناکامی برابر پرسپولیس در فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا، دست به ترمیم سازمان دفاعی خود زد و از اقدام‌های آن جذب این بازیکن بود. آنها در ادامه بازیکن سابق خود احمد یاسر 183 سانتی متری را از الریان باز گرداندند. او در حال حاضر 26 سال دارد و در کنار عطیه، زوج قلب دفاعی الدحیل را تشکیل می‌دهند. بسام الراوی هم بعد از آسیب‌دیدگی در جام خلیج فارس همراه تیم ملی قطر، این تیم را همراهی نکرده است.

الدحیل در این فصل با 12 گل خورده، بهترین خط دفاع را به خود اختصاص داده است و البته در کلین شیت با 5 بازی بدون دریافت گل در رتبه سوم قرار دارد. البته در این میان نقش امین لکومته 194 سانتی متری برجسته بود که در 4 بازی از 14 بازی این فصل لیگ ستارگان قطر دروازه خود را بسته نگه داشت.

 

خانه بازنشستگان یوونتوس

و اما در بررسی شاخص‌ترین بازیکن حال حاضر الدحیل باید سراغ ماریو مانژوکیچ رفت. به نظر می‌رسد باشگاه الدحیل رابطه خوبی با بازیکنانی دارد که قبل از این در یوونتوس به میدان رفته‌اند. سونگ کره‌ای از ایتالیا و یوونتوس به این تیم آمد. مهدی بن عطیه نیز همینطور. شاید هم او در این میان نقش داشت. عطیه که به دوران بازنشستگی نزدیک می‌شود در حالی آخرین نقطه دفاعی را رهبری می‌کند که همبازی او در یوونتوس حالا هدایت خط آتش را بر عهده دارد. مانژوکیچ هم برای سال‌های منتهی به بازنشستگی قطر را انتخاب کرد ولی این عبارت نباید ما را فریب بدهد. آنها با تجربه سال‌ها حضور در اوج فوتبال اروپا، در این سن و سال قطعا در فرم بسیار خوب بدنی حداقل برای فوتبال آسیا هستند.

او سابقه بازی در تیم‌های وولسفبورگ، بایرن مونیخ، آتلتیکو مادرید و یوونتوس را دارد. برای حدود 120 بازی یوونتوس را همراهی کرد و با تیم ملی کرواسی تا فینال جام جهانی 2018 روسیه رفت.

 

مهاجم فرصت طلبی به نام مانژوکیچ

تیم ملی کرواسی با گلرنی او در نیمه نهایی رکورد قبلی خود را شکست و به فینال راه پیدا کرد و البته از بخت بد اولین بازیکن تاریخ شد که در فینال جام جهانی گل به خودی زد، هر چند در جریان پیروزی 4 بر 2 فرانسه در فینال، این بازیکن بود که با توپ ربایی از هوگو لوریس دروازه‌بان تیم ملی فرانسه، گلزنی کرد و صد و شصت و نهمین و آخرین گل جام را زد.

از زمان پیوستن او به الدحیل، این تیم روش 1 – 3 – 2 – 4 را بیشتر به نمایش می‌گذارد که گاهی در عمل به 3 – 3 – 4 بدل می‌شود و بسیاری اوقات با میل هجومی معز علی آن را به 2 – 4 – 4 بدل می‌کند.

درباره او می توان به ویژگی‌های مختلفی اشاره کرد از جمله این که تا لحظه آخر توپ را دنبال می‌کند و دروازه‌بان و مدافعان پرسپولیس باید متوجه باشند، با کوچکترین تعلل در هنگامی که صاحب توپ هستند، ممکن است، این مهاجم کروات سراغ آنها برود. البته او در 4 بازی که برای الدحیل انجام داده است یک گل به ثمر رسانده است. ضمن اینکه دارایی الدحیل برای گلزنی بیش از یک بازیکن است. چنانکه برای پرسپولیس نیز چنین است.

معزعلی بازیکنی است که قطری‌ها همیشه روی او حساب می‌کنند. در بازی‌های مقدماتی جام جهانی به خوبی از عهده مسوولیت گلزنی بر آمد و البته در لیگ ستارگان این فصل شرایط خوبی نداشت و در کورس آقای گل‌ها نیست. او در جام ملت‌های آسیا با 9 گل زده و با فاصله از رقبای خود، آقای گل رقابت‌ها شد ولی قطعا عملکرد او در لیگ در مقایسه با بازیکنانی چون بغداد بونجاح و اکرم عفیف و یوفیان هانی در جذب مهره‌ای چون مانژوکیچ بی تاثیر نبود. در حال حاضر معز علی در این فصل رقابت‌ها به ازای هر 154 دقیقه یک گل برای الدحیل به ثمر رسانده است که بالغ بر 7 گل در 1079 دقیقه می‌شود.

در حال حاضر در همین الدحیل بازیکنی چون محمد مونتاری 194 سانتی متری، با توجه به دقایق بازی، با فاصله‌ای کم عملکرد بهتری نسبت به معز علی داشته است او در 737 دقیقه بازی، 6 گل در لیگ ستارگان به ثمر رسانده است.

مونتاری یک بازیکن غنایی است که وقتی 21 ساله بود و الدحیل هنوز لخویا خوانده می‌شد با قراردادی 5 ساله به آن باشگاه ملحق شد. وی در آن زمان با تغییر ملیت به تیم ملی قطر ملحق شده بود.

 

الدحیل در یک نگاه

 

الدحیل در حال حاضر با 33 امتیاز از 14 بازی در مکان اول جدول لیگ ستارگان قرار دارد. با 12 گل خورده بهترین خط دفاع بودند و با 27 گل زده سومین خط حمله گلزن را دارند. همراه با السد با 10 برد، بیشترین پیروزی را داشته و با یک باخت همراه با الریان کمترین شکست را دارد.

آنها در 8 بازی خارج از خانه، 7 پیروزی کسب کرده‌اند در حالی که فقط نصف بازی‌های داخل خانه را برده‌اند.

الدحیل در 5 بازی این فصل لیگ ستارگان دروازه خود را بسته نگه داشته است تا بعد از الریان و القطر در مکان سوم باشد.

محمد مونتاری با یک گل در هر 123 دقیقه بهترین گلزن این تیم است و از این جهت در جایگاه سوم مهاجمان لیگ و بعد از بغداد بونجاح و اکرم عفیف قرار می‌گیرد. البته در الدحیل معز علی 7 گله است، اما به مراتب در دقایق بیشتری در میدان بود.

امین لکومته دروازه‌بان اصلی این تیم است که در هر 4 بازی از این فصل دروازه خود را بسته نگه داشته است.

الدحیل در جام ستارگان این فصل در گروه دوم این رقابت‌ها با 13 امتیاز در 5 بازی در میان 6 تیم در جایگاه پنجم قرار گرفته است. الدحیل در اکثر بازی های این جام از نفراتی استفاده کرد که در لیگ ستارگان حضور ندارند.

نظر شما