المپیک ملبورن بهترین نتایج را گرفتیم؛

فرازونشیب کشتی در المپیک‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۹:۱۱:۵۶
کد خبر: ۹۶۳۴۰۱
فرازونشیب کشتی در المپیک‌ها
کشتی ایران با فرازونشیب‌های زیادی در عرصه جهانی و المپیک روبرو شده است.

اکبر فیض- کشتی‌گیران پس از سه دوره حضور در المپیک، در المپیک 1956 ملبورن بود که به 2 مدال طلا و 2 نقره دست یافته و برای نخستین بار از نظر مرغوبیت مدال قهرمان شدند.

در المپیک 1960 رم، غلامرضا تختی نایب قهرمان و محمدابراهیم سیف‌پور به نشان برنز رسید و پرونده کشتی با همان دو مدال بسته شد.

شاید المپیک پکن را بتوان از نظر نتیجه ضعیف‌ترین تیم تاریخ المپیک‌ها یاد کرد که تیم اعزامی به تک مدال برنز «مراد محمدی» بسنده کرد!

در حال حاضر هم که رشته‌های المپیکی خود را برای حضور در المپیک 2020 توکیو آماده می‌کنند، همه نگاه‌‌ها به غول فوتبال است که همچنان فضای ورزش را تحت تأثیر قرار داده است. انگار نه انگار که قرار است حدود 5 ماه بعد در المپیک به مصاف حریفان برویم. چرا که بعد از حذف فوتبال از المپیک و نتایج ضعیف فوتبال در راه جام جهانی، باز هم فوتبال تیتر اول اخبار است!

در چنین شرایطی، کشتی ایران به عنوان پرافتخارترین رشته ورزشی، ابتدا باید 4 سهمیه در کشتی آزاد و 3 سهمیه در کشتی فرنگی به دست آورد، تا بتواند با ترکیب کامل در المپیک ژاپن شرکت کند. با توجه به اینکه، در مسابقات جهانی 2019، نورسلطان قزاقستان، کشتی آزاد و فرنگی در اوزان 93 و 57 چهارم شدند، امیدوارم در این فاصله کوتاه با برنامه‌ریزی دقیق بتوانند با اقتدار در المپیک حاضر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز