شورین کمپو چیزی جز کیوکوشین نیست؛

صالحی: هر وعده ای دادیم عملی شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۹:۲۳:۰۳
کد خبر: ۹۶۳۴۱۸
صالحی: هر وعده ای دادیم عملی شد
رییس سبک شورین کمپو ایران گفت: شورین کمپو چیزی جز کیوکوشین نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسابقات جهانی شورین کمپو کای کان کاراته، طی روزهای ۱۳ تا ۱۶ بهمن ماه سال جاری با حضور ورزشکاران برتر این رشته از ۱۶ کشور به میزبانی تایلند برگزار شد و تیم منتخب کشورمان  با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز بعد از ژاپن، به مقام نایب قهرمانی رقابتها دست یافت.

تنها طلایی تیم کشورمان در این مسابقات، مجتبی دژپسند بود که در وزن اوپن با شکست تمامی رقبا، بر سکوی نخست قهرمانی تکیه زد و علاوه بر کسب مدال و کمربند قهرمانی، جایزه ۴۰۰ هزار ینی بازی ها را از آن خود کرد.

مهرداد رمضانی دیگر نماینده کشورمان در این وزن، به مقام نایب قهرمانی رسید و برنده صد هزار ین ژاپن شد.

و بالاخره اصغر جباری در ۷۵- کیلو نیز با پیروزی در دیدار رده بندی، مدال برنز این وزن را تصاحب کرد.

سیدمحمد صالحی رییس سبک شورین کمپو ایران اظهار کرد: در مورد سطح کیفی این رقابتها اظهار داشت: این پنجمین حضور ما در مسابقات جهانی بود. در هر وزن ۱۶ نفر از بهترین های دنیا حضور داشتند و همین مساله سبب شد تا رقابت سختی را برای رسیدن به سکوی قهرمانی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: کسب ۳ مدال و عنوان نایب قهرمانی، آنهم در چنین رویداد بزرگ و معتبری ، حقیقتا یک دستاورد ارزشمند محسوب می شود و خوشحالیم که توانستیم به شایستگی از اعتبار کاراته آزاد ایران دفاع کنیم.

صالحی تاکید کرد: تاکنون هر وعده ای که دادیم عملی کرده ایم و این پنجمین بار بود که قهرمانان خود را به صورت رایگان و بدون پرداخت ریالی هزینه، به مسابقات جهانی اعزام کردیم.

رییس سبک شورین کمپو در بخش دیگر صحبتهای خود و در پاسخ به این سوال که آیا شورین کمپو با کیوکوشین تفاوتی دارد یا خیر؟ گفت: این رشته چیزی جز کیوکوشین نیست. مسابقات آن با همان قوانین  برگزار می شود و تکنیکها نیز مشابه هم هستند. اما آنچه که شورین کمپو را شاخص کرده،امتیازاتی است که سازمان جهانی برای ورزشکاران و قهرمانان عضو خود درنظر گرفته است. این سازمان همه ساله مسابقات مهم و معتبری را در کشورهای مختلف برگزار می کند که قهرمانان برگزیده می توانند به صورت رایگان و بدون پرداخت ورودیه و حتی هزینه بلیط و هتل، در آن شرکت کنند. در همین رقابتهای جهانی نفرات اول به صورت رایگان، جواز شرکت در مسابقات ALL CUP 2020 ژاپن را بدست آوردند.

صالحی در پایان اظهار داشت: وظیفه خود می دانم از مسوولان فدراسیون کاراته به جهت حمایتها و نگاه ویژه ای که به سبکهای آزاد دارند، تشکر کنم و امیدوارم با تداوم این حمایتها بتوانیم در جهت گسترش کیوکوشین در کشور و همچنین افتخارآفرینی در رویدادهای مهم برون مرزی گام برداریم.

نظر شما