محمدعلی مردانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی برای مسابقات خوب نیست/ عملکرد بانوان کاراته‌کا چشم‌گیر است/ کاراته می‌تواند در توکیو شگفتی‌ساز شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۷:۴۷:۲۳
کد خبر: ۹۶۵۶۶۷
برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی برای مسابقات خوب نیست/ عملکرد بانوان کاراته‌کا چشم‌گیر است/ کاراته می‌تواند در توکیو شگفتی‌ساز شود
کارشناس کاراته گفت: درست است که ملی‌پوشان در چند رویداد گذشته خیلی خوب ظاهر شدند اما جو مسابقات المپیک متفاوت است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدعلی مردانی، کارشناس کاراته، درباره عملکرد ملی‌پوشان در کاراته وان امارات در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی که فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات انجام داده بازیکنان در این چند رویداد گذشته عملکرد فوق العاده‌ای داشتند اما واقعا نمی‌دانم فدراسیون جهانی با چه منطقی این برنامه ریزی را انجام داده است.

او ادامه داد: این تعداد مسابقات آن هم با این فاصله زمانی اندک نه از نطر علمی و نه از نظر ورزش قابل توجیه نیست و کار را قطعا برای همه کشورها و به ویژه کشورهایی مانند ایران که حتما باید ویزا بگیرند و مسافت‌های طولانی را طی کنند خیلی دشوار می‌کند اما با همین شرایط هم باز کاراته کاهای ما کار خوبی انجام دادند و عملکردشان رضایت بخش است.

مردانی با اشاره به قطعی شدن سهمیه بهمن عسگری توضیح داد: در حال حاضر بهمن عسگری با اینکه هنوز سه دوره از مسابقات گزینشی باقی مانده سهمیه خود را قطعی کرده است. در کنار این ما در وزن دیگر دو نماینده شایسته داریم که بی شک هر دو نیز این توانایی را دارند که سهمیه را دریافت کنند اما متاسفانه به دلیل قوانین موجود فقط یک نفر از بین پورشیب و گنج زاده می‌تواند حضور در المپیک 2020 را تجربه کند. در دیگر وزن ما امیر مهدی‌زاده هم شانس دارد اما با توجه به اتفاقاتی که برای او در بازی‌های آسیایی رخ داد و مصدومیتی که برایش پیش آمد واقعا کار را برای او سخت‌تر کرد.

وی افزود: در بخش بانوان هم حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار نیز شرایط بهتری نسبت به سایر وزن‌ها دارند هرچند که عملکرد اکثر بانوان هم در رقابت‌های اخیر قابل قبول بوده اما در مجموع به نظر من می‌توان روی چهار سهمیه در کاراته حساب کرد که به امید خدا هر چهار نماینده ما هم پتانسیل کسب مدال المپیک را دارند.

مردانی گفت: البته انتظارات باید از کاراته منطقی باشد. درست است که در چند رویداد گذشته خیلی خوب ظاهر شدند اما جو مسابقات المپیک متفاوت است. در المپیک هر بازی خودش یک فینال به شمار می‌رود. از طرفی کاراته برای اولین دوره است که چنین میدان بزرگی را تجربه می‌کند ولی با این حال شک نکنید کاراته می‌تواند بالاترین رنگ مدال را به سبد مدال‌های کاروان ایران اضافه کند.

نظر شما