سمانه بیرامی‌باهر در گفتگو با خبرگزاری برنا:

همه تمرکزم روی اسکی کوهستان نبود/ مسابقات قهرمانی آسیا به خاطر ویروس کرونا لغو شد

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۹:۱۳:۳۵
کد خبر: ۹۶۵۸۶۱
همه تمرکزم روی اسکی کوهستان نبود/ مسابقات قهرمانی آسیا به خاطر ویروس کرونا لغو شد
ملی‌پوش اسکی صحرانوردی گفت: همه تمرکزم را به طور کامل روی اسکی کوهستان نگذاشته بودم و بخشی از تمریناتم را به اسکی صحرانوردی و استقامت اختصاص داده بودم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سمانه بیرامی‌باهر، ملی‌پوش اسکی صحرانوردی کشورمان، درخصوص هفته دوم لیگ اسکی صحرانوردی در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: من در حال حاضر در دو رشته صحرانوردی و کوهستان فعالیت می‌کنم و هر دو استقامتی هستند. در رشته کوهستان باید یک کوه را تا 15، 16 کیلومتر روی برف نکوبیده و در مسیری خارج از پیست بالا برویم و همان را اسکی کنیم و پائین بیائیم و خیلی کار سنگین و سختی است. امسال فعالیت جدی‌ام را در این رشته شروع کردم، البته پارسال هم در بخش کوهستان مسابقه دادم و اول شدم اما امسال برایش وقت گذاشتم و حدود یک ماه تمریناتش را انجام دادم، در اولین مسابقه که برگزار کردند، توانستم اول شوم.

وی افزود: ولی همه تمرکزم را به طور کامل روی اسکی کوهستان نگذاشته بودم و بخشی از تمریناتم را به اسکی صحرانوردی و استقامت اختصاص داده بودم. تا الان در این فصل زمستان 4 روز مسابقه اسکی صحرانوردی دادیم که 2 روز آن در پیست امامزاده هاشم بود و 2 روز دیگر هم در پیست اسکی شمشک برگزار شد، در هر  چهار روز توانستم اول شوم.

بیرامی‌باهر اظهار داشت: واقعا در رشته کوهستان شانس بیشتری داریم و سطح تیم ملی خیلی بالا است. من خودم انتظارش را نداشتم بازیکنان انقدر قوی باشند.  در این خصوص تمرینات زیادی انجام دادند، من هم تمرینات خودم را داشتم اما کلا تمرکز من روی اسکی کوهستان نبود، چون در سالی که گذشت یعنی از عید تا الان تمرینات ورزشی من به یک سوم رسیده بود و یک بخش زیادی از روزم را در دفتر معماری و کارهای معماری که رشته تحصیلی من است، گذراندم تا سعی کنم تک بعدی نباشم. برای همین تمرینات ورزشی‌ام به یک سوم رسیده بود ولی خداراشکر توانستم در مسابقات عملکرد خوبی داشته باشم، هم در کوهستان و هم در مسابقات اسکی صحرانوردی اول شدم.

ملی‌پوش اسکی صحرانوردی در پایان گفت: امسال اردو ملی نداریم ولی مسابقات مهم‌ ما همین رقابت‌های آسیایی در چین بود که 20 روز پیش به خاطر شیوع ویروس کرونا اعلام کردند، این تورنمنت لغو شده است. هفته آینده مسابقات داخلی در ماده‌های دیگر داریم اما رویداد برون مرزی مهمی نداریم. یکی از رقابت‌های مهم ما در کشور ترکیه بود که در آن حضور پیدا کردیم. تیم ترکیه بسیار پیشرفت محسوسی داشت و جوانان‌شان حضور پیدا کرده بودند، چون آن‌ها چهار پنج ماه قبل از همین مسابقه که در اتریش تمرینات منظمی داشتند و خیلی هم پیشرفت کرده بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز