حمید هاشمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ژیمناست‌های ما برنامه‌هایشان را مسلط اجرا کردند/ کیخا شانس اول برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۰۸:۴۷:۲۷
کد خبر: ۹۶۸۵۹۱
ژیمناست‌های ما برنامه‌هایشان را مسلط اجرا کردند/ کیخا شانس اول برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است
داور پیشکسوت ژیمناستیک کشورمان گفت: هر دو ورزشکار ما در دور مقدماتی و فینال، خیلی خوب و مسلط برنامه‌هایشان را اجرا کردند، هم از نظر کیفی و هم از نظر روحی و روانی عالی بودند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حمید هاشمی، داور پیشکسوت ژیمناستیک کشورمان، درخصوص عملکرد ژیمناست‌های ایران در مسابقات جام جهانی در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: اولین بار است که ملی‌پوشان ما در  مسابقات سهمیه المپیک می‌توانند دو مدال نقره کسب کنند و همچنین نتیجه‌ای در تاریخ ژیمناستیک ایران سابقه نداشته است. سال گذشته سعیدرضا کیخا موفق شد برای اولین بار در یکی دیگر از مسابقات کسب سهیمه المپیک مدال برنز خرک حلقه را کسب کند. این اولین مدال کهنی در جام جهانی است و توانست با نمره 14 و 633 رکورد بزند. البته کیخا سال گذشته امتیاز 15 و 133 را داشت و در فینال امسال توانست نمره 15 و 033 را کسب کند که رکورد خیلی خوبی است و یک گام دیگر به سهمیه المپیک نزدیک شد.

وی افزود: من فیلم مسابقه هر دو این ورزشکاران را هم دوره مقدماتی و هم فینال دیدم. خیلی خوب و مسلط برنامه‌هایشان را اجرا کردند، هم از نظر کیفی و هم از نظر  روحی و روانی عالی بودند. این نشان می‌دهد روحیه و انگیزه زیادی برابی مسابقات داشتند تا بتوانند نتیجه خوبی کسب کنند، کادر فنی هم زحمات زیادی برای آماده‌سازی آن‌ها کشیده است.

هاشمی اظهار داشت: شانس اول ما برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو سعیدرضا کیخا است، او از هشت مسابقه کاپ جهانی که می‌توانستیم برای کسب سهمیه شرکت کنیم، در 4 رویداد حضور پیدا کرده است. هنوز دو تورنمنت باکو و قطر باقی مانده که باید شرکت کنند و پس از آن رقابت‌ها نتایج کارشان مشخص می‌شود. کیخا یک گام دیگر  کسب سهمیه نزدیک شده است و فعلا شانس اول است، چون رقبایی که داشته یا کشورشان یا خودشان سهمیه کسب کردند.

داور پیشکسوت ژیمناستیک در پایان گفت: فعلا یک نفر از آمریکا هست که در این رویداد هم اول شد و رقابت نزدیکی با ژیمناست دیگری از ارمنستان دارد. در دو تورنمنت آینده با اعلام نتایج، مشخص می‌شود که کدام از این 3 نفر می‌توانند سهمیه کسب کنند. از طرفی هم احمد کهنی با رتبه دومی که کسب کرده است، باید ببینیم در مسابقات باکو و قطر چه نتایجی را به دست خواهد آورد. یک نفر قوی از چین داریم که در هر 3 مرحله رقابت‌های کاپ جهانی مقام اول را کسب کرده و شانس اول کسب سهمیه در رشته دارحلقه این نفر چینی محسوب می‌شود.

نظر شما