تقی اکبرنژاد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بعضی کشتی‌ها را نباید می‌باختیم/ شرایط المپیک با مسابقات قهرمانی آسیا خیلی متفاوت است

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۷:۲۳:۳۳
کد خبر: ۹۶۹۱۲۳
بعضی کشتی‌ها را نباید می‌باختیم/ شرایط المپیک با مسابقات قهرمانی آسیا خیلی متفاوت است
پیشکسوت تیم ملی کشتی آزاد گفت: مسابقات آسیایی در آن سطح نیست که ما بخواهیم عملکرد ورزشکاران را از نظر فنی ارزیابی یا بررسی کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تقی اکبرنژاد، پیشکسوت تیم ملی کشتی آزاد کشورمان درخصوص عملکرد ملی‌پوشان آزاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: من هم قهرمانی آزادکاران کشورمان را مسابقات قهرمانی آسیا تبریک می‌گویم اما کاش می‌توانستیم به جای دو مدال طلا 5 یا 6 مدال طلا بگیریم تا برای آینده خوشبینانه‌تر برنامه‌ریزی کنیم. به عنوان مثال در وزن 120 کیلوگرم باید اول می‌شدیم، همچنین در وزن 86 کیلوگرم کشتی‌گیر ما با کمی برنامه ریزی می‌توانست حریفش را 10 بر صفر ببرد اما نتیجه این دیدار را واگذار کرد. مقصودی در وزن 65 کیلوگرم با ورزشکار هندی کشتی خوبی نگرفت، در مراحل قبلی عملکرد مطلوبی داشت اما کشتی‌ای که با هند گرفت در شأن کشتی ما نبود، باید خیلی جسورتر و محکم‌تر پیش می‌رفت.

وی افزود: مسابقات آسیایی در آن سطح نیست که بخواهیم عملکرد ورزشکاران را از نظر فنی ارزیابی یا بررسی کنیم. در کل کشتی‌گیران ما 4 مدال به دست آوردند اما متأسفانه بعضی کشتی‌ها را نباید می‌باختیم. مثلا حسین خانی قبلا قهرمان آسیا شده و توانایی‌های او از آسیا فراتر است اما متاسفانه او هم مغلوب شد. خسته نباشید می‌گویم به کادرفنی و ورزشکاران ولی توانش را داشتند که طلاهای بیشتری بگیرند.

اکبرنژاد گفت: مقوله المپیک با مسابقات قهرمانی آسیا خیلی متفاوت است، به جز این ترکیب نفرات قوی دیگری هم داریم که می‌توانند یک تیم کامل باشند. کشتی‌گیران ما در وزن‌های 61، 70 و 79 کیلوگرم در این رویداد بسیار بی‌تجربه بودند و در 3 وزن ورزشکاران ما برای اولین بار در مسابقات آسیایی بزرگسالان حضور پیدا کردند. مسابقات المپیک که در 6 وزن برگزار می‌شود و ما در وزن‌های 120، 97 تا 86 کیلو شانس بسیار خوبی داریم. همچنین در وزن‌ 57 کیلو شانس زیادی داریم اما باید روی وزن 65 و 74 کیلو مقداری بیشتر کار کنیم. انشاالله در المپیک بتوانیم نتایج خیلی خوبی بگیریم.

نظر شما