ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

کسب دو سهمیه المپیک توسط مشتزنان/ اقدام غیرحرفه‌ای رییس سابق فدراسیون دوومیدانی/ آقایی که دیگر خاص نیست

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۶:۲۲:۲۰
کد خبر: ۹۷۶۶۳۷
اتفاقات زیادی در هفته‌ای که گذشت در دنیای ورزش رخ داد که به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: بوکس

رقابت‌های انتخابی المپیک در رشته بوکس روز گذشته به میزبانی اردن در حالی به پایان رسید که از هشت وزن اعزامی به این مسابقات دو نماینده کشورمان موفق شدند جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را به دست بیاورند. در وزن 57 کیلوگرم دانیال شه‌بخش مقابل سینگ یو از هنگ‌کنگ قرار گرفت، در سه راند متوالی به برتری رسید و سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد. سیدشاهین موسوی آخرین نماینده ایران مرحله شانس مجدد، رودرروی بیامبا اوتگونباتار از مغولستان قرار گرفت و به پیروزی رسید. موسوی در این دیدار راند یک را واگذار کرد اما در نهایت قدرتمندانه پیروز شد و با این پیروزی سهمیه المپیک را کسب کرد.

بازنده هفته: خوزه مورینیو

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو تیم تاتنهام انگلیس و لایپزیگ آلمان به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود نماینده آلمان به پایان رسید. آقای خاص در حالی این بازی را واگذار کرد که طرف مقابلش ناگلزمن، مربی 32 ساله بود که بسیاری معتقدند آینده روشنی در پیش دارد.

شخصیت هفته: افشین داوری

مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی 19 اسفند در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در پایان، افشین داوری با 20 رای به عنوان رئیس چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب شد. در این مجمع چند نفر از روسای هیات‌های استانی از جمله قم، به دلیل شیوع‌ ویروس‌ کرونا حضور نداشتند.

نقد هفته: مجید کیهانی

انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی درحالی پس از مدت‌ها برگزار شد که با حواشی متعددی همراه بود. مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی از همان اول با تاخیر زمانی و غیبت تعدادی از اعضا برگزار شد. در ادامه نیز مجید کیهانی، رئیس سابق این فدراسیون که در این دوره نیز کاندیدا انتخابات بود با رفتار غیرحرفه‌ای خود و پس از درگیری لفظی با چند تن از کاندیدا‌ها و معاون ورزش قهرمانی وزارتخانه مجمع را ترک کرد.

مسابقه هفته: دربی منچستر

در هفته بیست و نهم لیگ برتر دو تیم سیتی و یونایتد به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری شیاطین سرخ همراه شد. شاگردان سولسشر موفق شدند در ورزشگاه اولدترافورد با دو گل مقابل سیتیزن‌ها به برتری برسند. منچستریونایتد در بازی رفت هم موفق شد که این تیم را شکست دهد.

پیشنهاد هفته: بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا

حساس‌ترین بازی های لیگ قهرمانان اروپا در این هفته پیگیری می‌شود که طبق برنامه روز سه‌شنبه منچسترسیتی- رئال‌مادرید و یوونتوس- لیون به مصاف هم می‌روند و روز چهارشنبه نیز دیدارهای بایرن‌ مونیخ-چلسی و بارسلونا- ناپولی می‌تواند جذاب باشد.

نظر شما