برنامه اتحادیه جهانی برای داوران؛

پیشگیری از صدمات کشتی گیران در مسابقات

۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۱:۰۳:۳۳
کد خبر: ۹۸۰۲۰۹
پیشگیری از صدمات کشتی گیران در مسابقات
کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی، برنامه ی جدیدی را برای کمک به بهینه سازی پیشگیری از صدمات در کشتی، شامل آموزش های ویژه و همکاری داوران برای تشخیص و جلوگیری از اقدامات خطرناک در مسابقات رسمی آغاز کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در جریان رقابت های کشتی، برخی از انواع مختلف آسیب دیدگی های بافت نرم، اسکلتی و عضلانی پیش می آید که داوران می توانند، پیش از اتفاق چنین آسیب دیدگی هایی، نسبت به متوقف کردن کشتی اقدام کنند.
دکتر بابک شادگان بعنوان نماینده کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی در جلسه روسای کمیسون پزشکی فدراسیون های بین المللی گزارشی را در مورد موضوع پیشگیری از آسیب های ورزشی توسط داوران ارائه داد.
شادگان در این جلسه گفت: اقدامات سریع و صحیح داوران برای متوقف کردن فعالیت های خطرناک، می تواند میزان بروز و شدت جراحات کشتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
در این زمینه مطالعه ای در بازی های المپیک جوانان 2018 در آرژانتین بعمل آمد که تمرینی برای داوران به جهت کاهش میزان و شدت جراحات در کشتی بود. در این مسابقات به داوران آموزش و سپس از آن ها خواسته شد که از اقدامات پرخطر، سریعا پیشگیری کنند و مقایسه ای بین این رقابت ها و رقابت های جهانی جوانان 2018 در اسلواکی بعمل آمد.
شادگان افزود: آمارهای بدست آمده نشان داد که درصد صدمات در رقابت های جهانی جوانان 10.64 درصد بین 100 کشتی گیر بود که در المپیک جوانان این رقم به میزان 4.54 درصد بوده است. همچنین میزان صدمات نیز به طور قابل توجهی کمتر بوده است.
پزشک اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: ما نشان دادیم که اقدامات پیشگیرانه و محتاطانه داوران کشتی برای متوقف کردن سریع اقدامات خطرناک، این پتانسیل را دارد که سرعت و شدت صدمات را در کشتی کاهش دهد و این یک رویکرد جدید برای پیشگیری از آسیب های ورزشی است.
مقرر است که توضیحات دکتر شادگان در جلسات کمیسیون پزشکی کمیته بین المللی المپیک مورد بررسی و جلوگیری از صدمات ورزشی با اصلاح مقررات مدنظر قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز