نوروزنامه۹۹/ جمشید تقی‌زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

عزم جدی برای واگذاری سرخابی‌ها داریم/ پرداخت حق پخش تلویزیونی به ورزش یکی از افتخارات این دولت می‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۱:۲۳:۱۷
کد خبر: ۹۸۰۳۶۶
عزم جدی برای واگذاری سرخابی‌ها داریم/ پرداخت حق پخش تلویزیونی به ورزش یکی از افتخارات این دولت می‌شود
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: حق پخش تلوزیونی را ما برای اولین بار در بخش ورزش داشتیم که با همکاری و همفکری با نمایندگان و تعامل بسیار نزدیکی که صورت گرفت و دولت همراهی کرد که بالاخره مصوب شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ همواره یکی از دغدغه‌های اصلی سرخابی‌های پایتخت در دو دهه اخیر بحث واگذاری این دو باشگاه بوده است و در هر دولت شاهد این بحث بودیم که مشکلاتی بر سر راه واگذاری این دو باشگاه وجود دارد. با حضور دکتر مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش یکی از برنامه‌های اصلی او که تاکید زیادی نیز بر آن داشت بحث واگذاری سرخابی‌ها بود. در این راستا جلسات متعددی با مدیران دو باشگاه در وزارت ورزش با حضور مسئولین سازمان خصوصی‌‌سازی برگزار شد. جمشید تقی‌زاده از زمانی که به عنوان معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد این مسئولین خطیر را برعهده گرفت و تا پایان سال 98 با تمام مشکلاتی که وجود داشت گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است. برای اطلاع از آخرین وضعیت واگذاری سرخابی‌ها و همچنین اقدامات معاونت پارلمانی وزارت ورزش در سالی که گذشت گفتگویی را با جمشیده تقی‌زاده انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

*ارتباط گسترده با نمایندگان مجلس

ابتدا از حسن اعتماد دکتر سلطانی‌فر در انتصاب این جانب تشکر و قدردانی می‌کنم. دراین مدت کمی که من در وزارت ورزش هستم این معاونت با وجود اینکه امور حقوقی مجلس و استان‌ها را برعهده دارد که نقش مهمی را در بسترسازی و تحقق اهداف این وزارت‌خانه مهم و تأثیرگذار خصوصا از بعد ارتباطات و تعاملات با سایر ارکان و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را ایفا می‌کند. خوشحالم در کنار این حوزه با همکاران بسیار خوبم در تبیین و ترفیع جایگاه و اعتبار وزارت‌خانه و افزایش تمرکزش بر روی  اهداف و مأموریت‌های راهبردی که دکتر سلطانی‌فر برای مجلس ارائه کردند نقش بی بدیلی را ایفا کردیم و امیدوارم با مدیریتی که مبتنی بر تفکر و عمل مدیریت راهبردی است بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

*شناسایی نقاط دارای پتانسیل تولید در حوزه ورزشی

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما طبق وظایف ابلاغی توجه ویژه‌ برای شناسایی نقاط دارای پتانسیل تولید در حوزه ورزش بود. خوشبختانه با سایر معاونین و شخص وزیر ورزش توانستیم حوزه تولید و تجارت در صنایع ورزش را کاملا شناسایی و تقویت و احیا کنیم که این نقش را امروز در نمایشگاه‌های بین‌المللی که در خود ایران ایجاد شد به عینه از نزدیک دیدیم که تولیدکنندگان ورزشی چه نقش ویژه‌ای را در تولید البسه‌های ورزشی و لوازم و تجهیزات رشته‌های مختلف ورزشی را ایفا کردند. خوشبختانه یکی از آن بخش‌هایی که محوری‌ترین برنامه‌های این حوزه هست که می‌توانم با افتخار بگویم کارهای بسیار خوبی را در این بخش انجام داده بخش امور مجلس هست که عمدتا ارتباط مناسب و متقابل بین نمایندگان مجلس و مسئولین محترم وزارت‌خانه را داشتیم که هم در جلسات مختلف فراکسیون‌ها هم در بخش حضور در صحن مجلس و هم در کمیسیون‌ها وزیر ورزش نقش بسیار بی‌بدیلی را داشتند. هر تقویت ارتباط  با کمیسیون‌های ورزش و جوانان مجلس یکی از برنامه‌های اجرایی ما بود که عمدتا به منظور تبیین در امور و استفاده از نظرات مشورت نمایندگان را داشتیم. رایزنی که برای تصویب طرح‌ها و لوایحی که منجر به رشد و ارتقای سطح کیفی و کمی ورزش را داشتیم در حوزه‌های ورزشی و امور جوانان بسیار سازنده بود. من در چندین سالی که با پارلمان کار می‌کنم انقدر نمایندگان را کنار ورزش و جوانان کمتر دیده بودم که خوشبختانه این برقراری و تقویت ارتباط سازنده و موثری که توسط دوستان ما انجام شد بسیار ارزشمند بود.

*پرداخت حق پخش تلویزیونی

حق پخش تلوزیونی را ما برای اولین بار در بخش ورزش داشتیم که با همکاری و همفکری با نمایندگان و تعامل بسیار نزدیکی که صورت گرفت و دولت همراهی کرد که بالاخره مصوب شد. این یکی از کارهای مهمی بود که در وزارت ورزش صورت گرفت و نقش بسیار سازنده‌ای در توسعه همه‌جانبه ورزش و فدراسیون‌ها خواهد داشت. پیگیری‌های نهایی که در صحن علنی صورت گرفت لایحه شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان اعاده شده و امیدوارم برای سال 99  این مصوبه در صحن مجلس نهایی شود. همچنین اقدامات صورت گرفته درخصوص مالیات بر ارزش افزوده ورزش را در سال 98 داشتیم که خوشبختانه با دو سوم رأی نمایندگان محترم به تصویب رسید که کار ارزشمندی بود. کمیسیون اقتصاد و کمیسیون‌های دیگر کمک کردند در صحن مجلس که این طرح اجرایی شود.

*تدوین لایحه نظام جامع باشگاه‌داری

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مجلس پیگیر آن هستیم بحث تدوین لایحه نظام جامع باشگاه‌داری است که این موضوع می‌تواند نقش ویژه‌ای را در بخش‌های باشگاه‌داری و بخش خصوصی و توسعه ورزش خصوصی را داشته باشد که خوشبختانه مقدمات کار فراهم شده و امیدوارم سال 99 سال بسیار خوبی برای این بخش لایحه نظام جامعه باشگاه‌داری باشد. پیگیری مصوبات کمیسیون اجتماعی را داریم در خصوص لایحه مدیریت خدمات کشوری که این هم می‌شود گفت یکی از بخش‌هایی است که هم پرسنل می‌تواند نقش ویژه‌ای را از این بخش داشته باشد و هم اینکه نگاه مدیریت خدمات کشوری در بخش‌های مختلف است که خوشبختانه مقدمات کارش فراهم شده است.

*رشد 700 درصدی بودجه

در قانون بودجه سالیانه وزارت ورزش و جوانان بود که عمدتا با مقایسه بودجه وزارت ورزش و جوانان بین سال‌های 92 الی 98 را داشته باشیم ما رشد بودجه 700 درصدی را داشتیم  و  700 درصد رشد ورزش یعنی رشد 7 برابری را در بخش ورزش دیدیم و در سال 92 از 640 میلیارد تومان به 3 هزار و 600 میلیارد تومان رسید که این در نوع خودش بسیار حائز اهمیت بود که اینجا همه ارکان کمک کردند تا این اتفاق بیفتد و ما زمینه را در مجلس فراهم کردیم. در سال 99 نیز هم در لایحه 4 هزار و 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که امیدوارم تا مصوبه سهم بودجه این رقم به 4 هزار و 270 میلیارد برسد که این هم یکی از رایزنی‌ها و تعامل بسیار نزدیک که ما با بخش مجلس است که دارد اتفاق می‌افتد.

*خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس

در راستای اجرای مفاد بند ه تبصره 2 قانون بودجه سال 98 کل کشور درخصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ابتدای سال جاری این موضوع در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ماده اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با حضور  نمایندگان وزیر ورزش و جوانان، معاون دیوان محاسبات، رئیس سازمان فرابورس و رئیس  سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین رئیس سازمان خصوصی‌سازی وقت مطرح شد و مقرر شد کارگروهی را متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مذکور این وزارت‌خانه برای بررسی دقیق و همه جانبه موضوع در راستای اجرا مفاد قانون تشکیل شود. خوشبختانه این جلسات در کمیسیون حمایت ویژه از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون انجام شد. حدودا تا امروز 27 جلسه را تشکیل دادیم در ستاد وزارت‌خانه و همچنین ستاد سازمان خصوصی‌سازی با محوریت سازمان خصوصی‌سازی برای تسریع در فرایند نظارت و نحوه چگونگی اجرای این بخش با مدیران عامل هر دو شرکت فرهنگی ورزشی و هیئت مدیره‌هایشان و مجموعه‌های کادر مالی‌شان برگزار شد و همچنین برای اولین بار هر دو شرکت کارگزاران مالی برای  خودشان تعیین کردند که این منتخب شرکت کارگزاری بانک سامان برای پرسپولیس شد و شرکت تأمین سرمایه بانک ملت برای استقلال مشخص شد.

*اقدامات وزارت ورزش برای مقابله با کرونا

وزارت ورزش و مجموعه خانواده ورزش در موضوع پیشگیرجلوگیری ی از شیوع ویروس کرونا حضور بسیار فعالی را تا به اینجا داشتند. در این راستا ادارات کل استان‌ها نیز جانانه وارد گود شدند و وزیر بهداشت و درمان و همچنین آقای نوبخت تشکر ویژه از دکتر سلطانی‌فر داشتند چون اولین دستگاه اجرایی بودیم که در کنار مجموعه بهداشت و درمان ایستادیم و همه امکانات‌مان را بسیج کردیم. سالن‌های ورزشی، ورزشکاران و سمن‌ها همگی بسیج شدند و هم در تولید ماسک و هم در تولید لوازم ضدعفونی‌کننده و بخش‌های مختلف دیگر فعالیت‌های بیشماری در مجموعه وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است.

*بهترین دعای شما برای مردم ایران

امیدوارم مردم در کنار هم آن نقشی که برای سلامتی خودشان قائلند همه مطالبی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید دارند را انجام دهند و حتما آن را سرلوحه کاری خودشان انجام دهند. ویروس منحوس کرونا روی زندگی ما تأثیر گذاشت، ما را در خانه‌ نگه داشت و خانه‌نشین کرد اما این برای سلامتی عموم لازم بود و مقام معظم رهبری هم تأکیدات خودشان را داشتند که مردم به دعاها بسیار پایبند باشند چرا که خداوند ارحم الرحمین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز