نوروزنامه ۹۹/ امیر محسنی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۴۱۵ مجموعه ورزشی در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران قرار دارد/ کرونا هم تهدید است و هم فرصت/ با وزارت ورزش در تعامل هستیم

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۰۹:۱۶:۲۷
کد خبر: ۹۸۱۱۴۵
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: از نظر ما در سازمان ورزش این کرونا هم تهدید است و هم فرصت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران درخصوص شرایط این سازمان و اقدامات صورت گرفته گفتگویی انجام داد که آن را در ادامه می خوانید.

محسنی در ابتدای صحبت های خود به خبرنگار برنا گفت: سلام گرم و صمیمی خودم را به شهروندان عزیز تهرانی عرض می‌کنم و به استحضارتان می‌رسانم در شهر تهران 415 مجموعه ورزشی در اختیار سازمان ورزش شهرداری است. از این 415 مجموعه ورزشی یک بخشی مستقیما توسط خود سازمان اداره می‌شود. یک بخشی توسط مناطق مختلف و یک بخشی برون سپاری شده و این مراکز سرویس می‌دهند به شهروندان عزیز تهرانی. مجموعه ورزشی‌ یک بخشش آبی است یعنی مجموعه ای که شامل اسختر، سونا و جکوزی و امکانات ورزشی و آبی است و یک بخش توپی و امکانات غیر آبی است. ما در شهر تهران با توجه به اینکه کلان شهر هستیم و جمعیت 12 میلیونی را پذیرا هستیم شهروندان عزیز تهرانی در ساعات پایانی روز یا در ساعات بعد از کار و شغلشان مراجعه می‌کنند. در حوزه بانوان شهروندانمان که بیش از نصفی از شهروندان تهرانی را بانوان ما تشکیل می‌دهند و با افتخار به بانوان عزیزمان سرویس می‌دهیم. البته شهرداری سیاست جدیدی را دارد و الان در حال حاضر ما به صورت مشترک باشگاه‌هایی را طراحی می‌کنیم که خانواده ها بتوانند در یک زمان از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای را که می‌توانم مثال بزنم به بهره‌برداری رسیده استخر آدم و حواست در منطقه 17 تهران. استخر آقایان 2250 متر مساحت با امکانات کامل یک مجموعه آبی و استخر بانوان 2250 مساحت با امکانات کامل با 600 پارکینگ که در آن واحد 600 خانواده می‌توانند آنجا حضور داشته باشند و همسر و فرزندان دختر در مجموعه آبی بانوان و آقا و فرزندان پسر در مجموعه ورزشی آقایان. علیرغم اینکه سال 98 سال بسیار پرفراز و نشیبی بود و سختی‌های زیادی را ما در حوزه مدیریت شهری داشتیم اما به لطف خداوند این 18 میلیون سانس را داشتیم و 3 میلیون نفر از شهروندان تهرانی به صورت  مستقیم از این مجموعه‌ها استفاده کردند. در کنار مجموعه‌هایی که ما داریم به عنوان سازمان ورزش شهرداری تهران که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های ورزش  کشور هستیم وزارت ورزش هم مجموعه‌های عمومی و اختصاصی دارد که باز ارتباط ما با آنها تنگاتنگ و نزدیک است و ما با هم پروتکل‌هایی داریم و کارهای مشترکی را انجام می‌دهیم. می‌ توانیم نوروز امسال را مثال بزنیم، همین امسال یک کار مشترک با سازمان ورزش و جوانان استان تهران که زیر نظر وزارت ورزش و  جوانان است انجام می‌دهیم لیگ ورزش‌های رایانه‌ای است که شرایط خاص امروزمان همان طور که می‌دانید باید از تجمع خودداری کنیم و باشگاه‌های ورزشی در این لحظه همگی پلمپ هستند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران تصریح کرد: متأسفانه این بیماری که همه‌گیر شده و فراگیر است در کل جهان هستی و ما هم به عنوان کشور ایران درگیر این بیماری شدیم این باعث شده که ما از برنامه‌های نرمال و روزمره‌مان قدری فاصله بگیریم. طبیعی است امروز شرایط بحرانی است و ما برای بحران هم پلن بحرانی داریم. سازمان ورزش پروتکل دارد برای زمان‌های بحرانی که ما در بحران‌ها باید چه کنیم؟ براساس پروتکلی که داریم بلافاصله باید تمام مراکزمان را تعطیل کنیم مراکزی که خودمان اداره می‌کنیم تکلیفش روشن است مراکزی که برون سپاری شده خیلی از مراکزمان به دو روش برون سپاری شده یک روش روش اجاره هست و یک روش هم روش مشارکتی است و سرمایه‌گذارانی و افرادی از بخش خصوصی با ما کار می‌کنند و به همین دلیل اولین تصمیمی که در بحران گرفته می‌شود این است که مبالغی که اینها باید به صورت ماهیانه پرداخت کنند و چک‌هایش در اختیار سازمان است تمام اینها را متوقف کردیم. من از همین تریبون باید به استحضار مردم عزیزمان برسانم، بخش های خصوصی که دارند با ما کار می‌کنند هیچ نگرانی نداشته باشند تا زمانی که شرایط کرونایی است در کشور و پایان زمان کرونا اعلام نشده تمام بدهی‌هایی که به ما دارند رایگان حساب می‌شود و هیچ وجهی دریافت نخواهد شد.

محسنی افزود: اگر تمایل داشتند ما در آینده این زمانی که از دست دادیم شاید 3 ماه یا 4 ماه زمان از دست بدهیم و هنوز مشخص نیست و کارشناسان دارند کارها را بررسی می‌کنند تمایل داشته باشند این زمان را مجددا داشته باشند و به قراردادشان اضافه کنند ما این آمادگی را کامل داریم و در آن سقف 25 درصد افزایش قرارداد می‌توانیم برایشان در آینده اضافه کنیم پس جای هیچ نوع نگرانی وجود ندارد.ایام کرونایی را داریم سپری می‌کنیم، در این ایام شهرداری هم در کنار دولت و سایر سازمان‌هایی که دارند به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند وظایفی را به عهده دارد. از جمله وظایفی که ما در ورزش دنبال می‌کنیم یک شعاری را در سطح شهر تهران و در کشور مطرح شده که در خانه بمانیم و این در خانه بمانیم یک موضوع جدی است من همینجا می‌‌خواهم تقاضا کنم از شهروندان عزیز تهرانی به هر حال هر کدام از ما می‌توانیم عامل انتقال این ویروس باشیم شاید خودمان مریض نباشیم و در سلامت کامل به سر ببریم اما می‌توانیم حامل انتقال ویروس باشیم. پس تقاضا می‌کنم به هیچ عنوان به خودمان اجازه ندهیم که به دیدن اقوام برویم حتی بزرگ‌ترها که تمام سال‌های عمرمان رفتیم به بزرگ‌ترها سر زدیم و از دور احوالشان را بپرسیم.

او گفت: در گذشته آن عزیزانی که در سن و سال ما هستند یکی از بهترین بازی‌هایمان همین جدول و اسم و فامیل و همین کارهایی است که دور هم می‌نشستیم بازی‌های عادی و طبیعی مثل منچ و مارپله و شطرنج. کارهایی که خانواده‌ها در تایم‌هایی که بعضی از زمانها را برای مطالعه کتاب می‌ گذاشتیم و همه کتاب‌‌خوان بودیم، الحمدلله خیلی‌هایمان الان هم کتاب‌خوان هستیم اما مقداری دور شده بودیم حالا از نظر ما در سازمان ورزش این کرونا هم تهدید است و هم فرصت. تهدید به این دلیل که  شهروندان عزیزمان شاید دچار این مریضی شوند و برخی روزهایی را سپری کنند و آسیب ببینند و برخی خدایی نکرده از دست بروند و از دنیا بروند اما فرصت است به این دلیل که ما وارد یک شناخت جدید از زندگی اجتماعی می‌شویم و ما می‌فهیم در کلان شهر از زندگی می‌کنیم بدون اینکه مراجعه کنیم به باشگاه ورزشی می‌توانیم منزل خودمان را تبدیل به محیط ورزشی کنیم. در همین راستا کارشناسان ما که کارشناسان سازمان ورزش همان کارشناسانی هستند که در شبکه‌های مختلف تلویزیون برنامه اجرا می‌کنند. الان تمام کارشناسان به کمک مان آمدند و برای تمام لحظات شهروندان برنامه داریم یعنی اگر شهروندان آمادگی داشته باشند لحظه‌ای می‌توانند وارد سرگرمی شوند این برنامه‌ها را ببینند و لحظه‌‌ای می‌توانند وارد ورزش‌های هوازی شوند و لحظه‌ای می‌توانند ورزش‌های طبی را مثلا کسی که زانو درد دارد می‌تواند از همان برنامه‌ها استفاده کنند، کسی که کمردرد یا وزن اضافه دارد کارشناسان ما در قالب کلیپ‌های 2 و 3 دقیقه‌ای زیاد هم نیست. اینها را توجیه می‌کنند انگار در خانه شما حضور دارند و دارند شما را نرمش و ورزش می‌دهند و ما داریم تمام شمول زندگی روزمره آدم‌ها که با ورزش سر و کار دارد را لحظه به لحظه بررسی می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار داشت: اتاق فکر ما اینها را بررسی می‌کند و محتوا را تهیه می‌کند و بلافاصله می‌رود در واحد تهیه و تولید، تولید می‌شود و تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم 100 برنامه تولیدی‌مان آماده است و 100 برنامه دیگر پشت دستمان داریم که در حال آماده کردن آن هستیم از جمله‌ کارهای دیگری که باید انجام شود ارتباط تلویزیونی ما با شهروندان است. ما الان با چند شبکه تلویزیون برنامه مستمر داریم هم حوزه معاونت اجتماعی شهرداری همه حوزه‌ها در شهرداری و سازمان ورزش هم به طور مستقل با چند شبکه تلویزیون برنامه داریم. شهروندان عزیز تهران امسال یک سال متفاوت است و ما این را اگر بتوانیم برای خودمان حل کنیم و در خانواده برای فرزندانمان حل کنیم کاملا می‌توانیم با این نوع اتفاقی که در آن هستیم و اسمش را بگذاریم چالش کرونا. این یک خبر خوبی است و اگر این به شکل چالش ببینیم برایش راه حل پیدا می‌کنیم و الان مراکز بهداشتی و وزارت بهداشت تأکید می‌کند چالش کرونا چند ویژگی را باید داشته باشیم که درگیرش نشویم یکی اینکه دستانمان را بشوییم که حتما همه ما این کار را انجام می‌دهیم روزمره شاید بیش از 10/20 مرتبه و ارتباطاتمان را تنظیم کنیم از قدیم هم همیشه می‌گفتیم هر آدمی یک فضایی را برایش تعریف کردند و حریم خصوصی آدم‌ها محسوب می‌شود الان کارشناسان پزشکی می‌گویند 2 متر فاصله را باید حتما رعایت کنیم. سعی کنیم عطسه نکنیم و... اگر عطسه می‌کنیم حواسمان باشد اینها در ورزش هم همین طور است. ما در باشگاه‌های ورزشی تمرین می‌کنیم و ورزشکاران ما عرق می‌کنند و انرژی آزاد می‌شود از محل سوخت و سازی که اتفاق می‌افتد اکسیژن باید دریافت کند اگر محیطمان محیط آلوده و ویروس در محیط باشد ویروس هم که می‌دانید هر کسی می‌تواند ناقلش باشد و هر شی ای می‌تواند ناقلش باشد به همین دلیل بردیم در منازل و اینها را درگیر کردیم حرف‌های ما را گوش کنند.

محسنی ادامه داد: مطالبی که گفته می‌شود مطالب مهمی است و انشالله همه دست به دست بدهیم تا بتوانیم از این چالش  عبور کنیم. مطلبی مهم عرض می‌کنم ما برای بعد از کرونا چه فکری کردیم؟ بعد از کرونا هم برنامه‌های جذاب داریم اولا تمام مجموعه‌های ورزشی ما خیلی شاد و آماده و مهیا منتظر مراجعه‌کنندگانشان هستند و با سرویس‌های کامل منتظر هستند کارهایی در حوزه تفریحاتمان داریم انجام می‌دهیم به نام ورزش از نو گردهمایی‌های خیلی خوب و مفرح برای بانوان به طور مجزا و آقایان به طور مجزا و خانواده‌ها با هم به صورت برنامه‌های گروهی مثلا برنامه 5 هزار نفری بانوان را داریم در تپه‌های عباس باد و همین برنامه را در کنار دریاچه چیتگر داریم در منطقه خوش آب و هوای کوهستانی منطقه یک داریم چند برنامه مفرح که باز جامعه را برگردانیم به شرایط قبلی و محیط نشاط و شادابی را فراهم کنیم. ما شهروندان خوشحال لازم داریم عزیزان این را یادمان باشد ما برای اینکه شهروندان خوشحالی باشیم باید از خودمان مراقبت کنیم ما همیشه به شما که عزیزان ما هستید عرض می‌کنیم برای مراقبت و حفظ جانمان در شرایط بحرانی امروز حتما لطفا در خانه بمانید و در خانه ماندن مهم‌ترین موضوع مقابله با کرونا است.

وی گفت: دو مدل ورزش در سازمان وزارت ورزش وجود دارد، ورزش قهرمانی و ورزش همگانی، سازمان ورزش شهرداری تهران متولی ورزش همگانی است یعنی ما به صورت حرفه‌ای و قهرمانی بناست که کاری انجام ندهیم برای اینکه به تمام شهروندان بتوانیم سرویس خوب بدهیم ما و وزارت ورزش به هر دو بخشش جالب است بدانید همکاری داریم. در بخش قهرمانی با فدراسیون‌ها همکاری داریم. فدراسیون‌ها می‌خواهند آماده شوند برای مسابقات جهانی المپیک و بروند برای برنامه‌های مختلف کاری دارند نیاز به سالن‌های ورزشی و حمایت‌های ما دارند و در کنارشان هستیم همیشه بوده یعنی از 15 سال قبل که سازمان شکل گرفته در کنار وزارت ورزش بوده در حوزه ورزش همگانی هم همین طور یعنی ما خیلی کارهای مشترک داریم آن مثالی که زدم لیگ ورزش های رایانه‌ای تهران. یادتان باشد همیشه می‌گویند از حیات تا ممات یعنی از زمان تولد تا زمان فوت در بهشت زهرا که متعلق به شهرداری است مردم با شهرداری کار دارند و موظف است خدمات عمومی را با قیمت و به شکل مناسب در سطح عمومی در اختیار شهروندان بگذارد. بهترین دعایی که می‌توانم به عنوان متولی ورزش شهر در شهرداری برای مردم کنم این است که از خدا می‌خواهم به ما این تعقل و تفکر را بدهد که در خانه بمانیم همین. یعنی عافیت و حیات ما و ادامه زندگی ما در گروه خانه ماندن است پس دعا می‌کنم همگی در خانه بمانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز