نوروزنامه۹۹/ علی موسوی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

چیدن هفت‌سین در آلمان لذت‌بخش بود/ برای مربیگری چاپلوسی نمی‌کنم/ قرنطینه خانگی در شمال هستم

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۰۶:۴۸:۳۷
کد خبر: ۹۸۱۲۵۷
چیدن هفت‌سین در آلمان لذت‌بخش بود/ برای مربیگری چاپلوسی نمی‌کنم/ قرنطینه خانگی در شمال هستم
مهاجم سابق تیم استقلال گفت: امیدوارم هر چه زودتر مشکل پیش آمده در کشور ما حل شود، من دو هفته قبل از پیش آمدن بحث کرونا شمال بودم و در حال حاضر در قرنطینه خانگی هستم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی موسوی مهاجم سابق تیم ملی ایران و باشگاه استقلال بی‌تردید یکی از برترین مهاجمان استقلال به شمار می‌رود. او دوبار استقلال و تیم ملی را به فینال آسیا برد. البته موسوی به آلمان رفت و در باشگاه‌هایی مانند بایر لورکوزن نیز توپ زده است. موسوی معتقد است باید در سال 99 با امید بیشتری زندگی کنیم و در مقابل یکدیگر مسئولیت پذیرتر باشیم.

در ادامه گفتگوی خبرنگار برنا با ستاره‌ اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال را می‌توانید بخوانید:

*تعطیلات عید را چگونه می‌گذرانید؟

ابتدا اجازه دهید سال جدید را خدمت همه مردم تبریک بگویم. امیدوارم هر چه زودتر  مشکل پیش آمده در کشور ما حل شود، من دو هفته قبل از پیش آمدن بحث کرونا شمال بودم و در حال حاضر در قرنطینه خانگی هستم.

*لحظه سال تحویل کجا بودید؟

ما تصمیم داشتیم به همراه خانواده به مشهد برویم، اما متاسفانه کرونا همه برنامه های ما را هم مثل بقیه مردم تحت تاثیر قرار داد و من در کنار دوستان در شمال هستم. 

*شما می‌توانستید به تهران برگردید؟

اهل شعار دادن نیستم. برای قطع زنجیره شیوع و پایان مشکل کرونا همه باید در خانه بمانیم. من در بسیاری از هفته‌ها اینجا هستم. امکان انجام تمرینات روزانه در اینجا بیشتر از تهران محیا است. نکته مهم  این است که از خانه خود بیرون نرویم و من تلاش کرده‌ام این کار را انجام دهم. دید و بازدید و سفر نرفتن، قطعا تلخی‌هایی دارد برخی می‌گویند امثال نوروز شبیه عید نیست، اما باید برای پایان این شرایط و اخراج کرونا همه تلاش کنیم.

*سال 98 را برای استقلال چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 در سالی که سپری شد استقلال مانند مردم فراز و نشیب زیادی داشت. حضور استراماچونی و آمدن مجیدی و تغییرات کادر فنی تاثیرگذار است. متاسفانه برخی شکایت‌ها نیز در فوتبال ما معضل شده است. به هر حال من امیدوارم  استقلال در سال 99 بتواند دل هواداران را شاد کند.

*اگر در سال آینده بگویند یک معضل اجتماعی را می‌توانید حذف کنید، چه کاری انجام می‌دهید؟

متاسفانه برخی افراد در جامعه بیکار هستند وپول پرداختی به آنها در حدی نیست که بتوانند حتی به اندازه کافی غذا بخورند. این مشکل بسیار ناراحت کننده است.

*یک خاطره در مورد نوروز بگویید؟

من در آلمان که بازی می‌کردم یک رستوران ایرانی در کلن بود. چیدن هفت‌سین برای من کار ساده‌ای نبود. در آن رستوران ایرانی مهدی پاشازاده، داریوش یزدانی و خداداد عزیزی که در کلن بازی می کرد، دور هم جمع می‌شدیم و در زمان سال تحویل نیز در آن رستوران پای هفت‌سین می‌نشستیم. ایرانی‌ها سفره هفت‌سین را در سرتاسر جهان به پا می‌کنند و حس خوبی دارد که در یک کشور دیگر در کنار هموطنان‌تان سال را تحویل کنید.

*در سال 99 چه آرزویی دارید؟

من دوست دارم تجربه‌ام را به بازیکنان جوان منتقل کنم. اما بلد نیستم برای مربیگری چاپلوسی یا هر کاری انچام دهم و غرور خود را بشکنم. انهایی که  من را می شناسند، می‌دانند اگر می‌خواستم  می‌توانستم به این شرط و آن شرط روی نیمکت فلان تیم باشم. اما من زیر رو کشیدن را یاد نگرفتم.

*صحبت پایانی

تشکر می‌کنم، از مردم می‌خواهم قوی باشند مانند همیشه. امیدوار باشیم به آینده و انشاالله بزودی از شر کرونا رها می‌شویم به شرطی که همه مسئولیت پذیر باشند. مسئولان برای رفاه مردم تلاش بیشتری انجام دهند.

نظر شما