نوروزنامه ۹۹/ گزارش برنا از عملکرد وزارت ورزش در توسعه زیرساخت‌های ورزشی؛

افتتاح بیش از ۷۰۰ پروژه ورزشی در سال ۹۸/ تامین امکانات و تجهیزات برای روستائیان/ خیرین ورزش یار دست از حمایت برنداشتند

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۰۴:۱۰:۱۹
کد خبر: ۹۸۲۱۵۴
افتتاح بیش از ۷۰۰ پروژه ورزشی در سال ۹۸/ تامین امکانات و تجهیزات برای روستائیان/ خیرین ورزش یار دست از حمایت برنداشتند
در ابتدای سال 97 بیش از 4000 پروژه نیمه تمام باقی مانده بود که در سال 98 پروژه‌هایی که فقط کلنگ خورده بودند نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و این رقم به 3200 طرح رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سال 98 با سختی‌های فراوانی همراه بود که این موضوع مسائل اقتصادی را نیز شامل می‌شد. در این سال کشورمان زیر بار فشار اقتصادی زیادی قرار داشت و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران چند برابر شد. در این سال کم‌تر از 30% منابع عمرانی به وزارت ورزش و جوانان اختصاص پیدا کرد اما با این وجود، بیش از 700 پروژه بزرگ و کوچک در کشور افتتاح شد و به مرحله بهره برداری رسید که این پروژه‌ها شامل مجموعه‌هایی نیمه تمامی می‌شد که از دولت قبل مانده بود. همچنین در حوزه توسعه زیرساخت‌ها با وجود همه محدودیت‌ها، اتفاقات بزرگی در سال 98 برای ورزش کشور رقم خورد. در یک ماه گذشته چیزی حدود 100 پروژه آماده افتتاح بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا امکان حضور مردم و مسئولین برای افتتاح این طرح‌ها وجود نداشت.

در ابتدای سال 97 بیش از 4000 پروژه نیمه تمام باقی مانده بود که در سال 98 پروژه‌هایی که فقط کلنگ خورده بودند نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و این رقم به 3200 طرح رسید. این پروژه‌ها امکانات خوبی را در مناطق محروم و دورافتاده در اختیار مردم قرار داد. وزارت ورزش با همکاری دهیاری‌ها، ساختمان های ادارات ورزش استان‌ها را در اختیار این بخش قرار دادند تا با تجهیز آن‌ها برای ورزش در اختیار روستاییان قرار بگیرد و حتی در دورافتاده‌ترین مناطق هم دارای اماکن ورزشی هستند.

در این بین وزارت ورزش توانست از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همچنین خیرین ورزش یار نیز به خوبی استفاده کند و پروژه‌هایی نیمه تمامی که از نظر فیزیکی فقط 15 تا 20 درصد پیش رفته بودند را توسط بخش خصوصی به پایان رساند. بر این اساس بهره‌برداری از این اماکن تا چندین سال پس از افتتاح در اختیار بخش خصوصی قرار دارد. همچنین خیرین ورزش‌یار در این سال واقعا پای کار آمدند و از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شد. اینگونه اعمال خیر در گذشته شاید فقط شامل ساخت مدرسه و بیمارستان می‌شد اما در حال حاضر به بخش ورزشی هم اهمیت داده می‌شود و خیرین در این حوزه هم سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان طی گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: سال 98 یکی از سال‌های سخت برای کشور بود چراکه در این سال وجود تحریم‌های ظالمانه و همه محدودیت‌ها باعث شد دولت با مشکلات مختلفی مواجه باشد. بالطبع ورزش از این قاعده مستثنی نبود ولی در عین حال با مدیریتی که در این وزارتخانه صورت گرفته اکثر برنامه‌ها اجرایی شد.

وی افزود: سال 98 سال پرپیچ و خمی برای مردم کشورمان و مجموعه دستگاه‌های دولتی بود. منابع مالی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد و دسترسی به منابع خیلی ممکن نشد و سعی کردیم با محدودیت‌ هایی که وجود دارد برنامه‌ریزی‌های مناسبی را داشته باشیم و بتوانیم برنامه‌های اصلی حوزه ورزش و جوانان را اجرا کنیم و عملیات دستگاهی را متوقف نکنیم.

فرامرزیان اظهار داشت: در حوزه‌های زیرساختی هم فکر می‌کنم امسال بالغ بر 397 نزدیک به 400 پروژه عمرانی را افتتاح کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: تعداد پروژه‌های نیمه تمام ما در ابتدای سال 97 بالغ بر 4 هزار و خورده‌ای بود که امسال این تعداد پروژه به حدود 3 هزار و 200 رسید یعنی ما بالغ بر هزار و خورده‌ای از پروژه‌ها که اکثرا جزء زمین چمن‌های مصنوعی که مینی فوتبال برای حوزه‌های روستایی و زمین چمن های بزرگ برای حوزه های شهری که برنامه خودمان بود برای گسترش فضاهای ورزشی و دسترسی همگانی به این ورزش، مابقی پروژه ها هیچ کدام شاید در موارد بسیار نادری افتتاح جدید بوده است در دولت تدبیر و امید بوده و بعضی از آنها حتی به 12 سال و 13 سال سابقه شروع پروژه می‌رسیده که امسال به افتتاح رسیده و ما تمام تلاش‌مان بر این بود که بتوانیم منابعی را مناسب جذب و توزیع و مدیریت کنیم با همیاری بقیه دستگاه‌ها و بخش خیرین و سرمایه‌گذاری‌ها را داشته باشیم و تشکر می‌کنم از همه پیمان‌کارانی که علیرغم اینکه ما نتوانستیم همه تعهدات‌مان را نسبت به آنها انجام دهیم ولی همکاری کردند و این زیرساخت‌های ورزشی را که مبنای سلامت مردم است فراهم کردند و در اختیار مردم قرار دادند.

وی عنوان کرد: ما مکان‌های روستایی بسیار زیادی داشتیم که این مکان‌های روستایی حتی ما پرسنل برای نگهداری آن‌ها نداریم و امکان نیروی خدماتی نداریم، آب و برق و گاز این مکان‌ها را قابلیت بهره‌برداری نداریم و یک مصوبه از شورای عالی اداری گرفتیم که هم مکان‌های خیرساز را بتوانیم در اختیار مدیریت خیرین قرار دهیم و هم فضاهای ورزشی را در اختیار دهیاری‌ها بگذاریم که آنها بتوانند به مردم خدمات دهند و از طریق درآمد هزینه هم که طبق قانون ممکن است به نوعی بتوانند این فضاها و خدمات ورزشی را بدهد ولی در اختیار دهیاری‌ها و در اختیار خیرینی که تلاش کردند این فضای خیرساز شکل بگیرد. این از توفیقاتی بود که سالیان سال برای اینکه در نحوه خدمات رسانی تخلف صورت نگیرد از طرف مدیران کل ما در استان‌ها و خدمت‌رسانی مناسبی به فضاها داشته باشیم صورت گرفت.

برخی از پروژه‌هایی که در سال 98 به بهره‌برداری رسید:

استادیوم 6 هزار نفری سنندج

استخر سرپوشیده شهید سپهبد قاسم سلیمانی اسدآباد

مجتمع ورزشی آفتاب کرج

سالن چند منظوره جهان پهلوان تختی لاهیجان

ورزشگاه پنج هزار نفری نور

افتتاح خانه کشتی تنکابن

سالن ورزشی چند منظوره فیرورق استان آذربایجان غربی

افتتاح سالن ورزشی خاتون آباد پاکدشت

ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه

افتتاح مجموعه ورزشی دوومیدانی خرم‌آباد

افتتاح ورزشگاه فوتبال مهاباد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز