لاله حاکمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

دوچرخه‌ها باید دائما ضدعفونی شوند/ رکابزنان باید در اماکن خلوت تردد کنند/ انتقال ویروس عمدتا توسط ذرات تنفسی صورت می‌گیرد

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۰۷:۲۴:۰۹
کد خبر: ۹۸۶۳۴۶
دوچرخه‌ها باید دائما ضدعفونی شوند/ رکابزنان باید در اماکن خلوت تردد کنند/ انتقال ویروس عمدتا توسط ذرات تنفسی صورت می‌گیرد
نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی و ورزشی ایران گفت: دوچرخه‌سواری ورزش بسیار خوبی است، به شرط این که نکات بهداشتی در آن کاملا رعایت شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در روزهایی که ستاد مبارزه با کرونا شدیدا توصیه به قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی می‌کند، شاهد حضور پررنگ رکابزنان در سطح شهر و استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل  هستیم. لاله حاکمی نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی و ورزشی ایران این خصوص طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: اگر افراد از دوچرخه شخصی استفاده کنند، نباید آن را با شخص دیگر به اشتراک نگذارند، همچنین هردفعه پیش از استفاده محل‌هایی که دست با آن‌ها تماس دارد را با مواد ضد عفونی‌کننده تمیز کنند و اماکن خلوت ورزش کنند، مشکلی ندارد. انتقال ویروس عمدتا توسط ذرات تنفسی صورت می‌گیرد، به محض این که فرد صحبت، عطسه یا سرفه کند و این ذرات وارد هوا شدند، بلافاصله به زمین نمی‌افتند. بسته به رطوبت و چگالی هوا، مدتی طول می‌کشد تا این ذرات روی زمین یا سطوح بیفتند. 

وی افزود: هرچه سرعت شخص بیشتر باشد، ذرات مسافت بیشتری را در هوا قطع می‌کنند. اگر شخص راه برود، ممکن است به اندازه یک متر سطوح را قطع کند اما هنگام دوچرخه‌سواری در همان مکان و زمان می‌تواند به اندازه 4 متر برد داشته باشد. بنابراین فعالیت در محل‌های خلوت بسیار مهم است.

حاکمی اظهار داشت: به اشتراک نگذاشتن و ضد عفونی دوچرخه نیز بسیار حائز اهمیت است. حتما پیش از استفاده از دوچرخه، سطوحی مانند فرمان که دست دائما با آن تماس دارد را باید ضدعفونی کنند و شستشو دهند.  همچنین پس از برگشت به منزل دست و صورت خود را با آب و صابون بشورند.

نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی و ورزشی ایران در پایان گفت: اگر اشخاص برای رکاب زدن به خارج شهر می‌روند، چگونگی خروج از شهر بسیار مهم است. این که از وسیله نقلیه عمومی یا شخصی استفاده می‌کنند، یک مسئله دیگر محسوب می‌شود. دوچرخه سواری در کل یک ورزش هوازی بسیار خوبی است که برای سلامت قلب و عروق و کنترل وزن، بسیار توصیه می‌شود. حتی دیده شده، افرادی که برای رفت و آمد رکاب می‌زنند به نسبت افرادی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، از سلامتی بیشتری برخوردار هستند. بنابراین دوچرخه‌سواری ورزش بسیار خوبی است، به شرط این که نکات بهداشتی در آن کاملا رعایت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز