وزیر بهداشت مطرح کرد:

کاهش میزان مرگ و میرها به نسبت بیماران بستری در پیک چهارم

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۰:۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۳۳۷۹
کاهش میزان مرگ و میرها به نسبت بیماران بستری در پیک چهارم
سعید نمکی گفت: خدا را شکر تا این لحظه به بیمارستان صحرایی نیاز پیدا نکردیم و در این شرایط پیک چهارم را با سرافرازی پشت سر می گذاریم. ویروس کشنده تر و مهاجم تر از قبل بود و با این همه دو و نیم برابر میزان پیک سوم بستری داشتیم اما مرگ و میرها به نسبت سرپایی و بستری نصف قبل بود.

به گزارش برنا؛ اجلاس مجازی مشترک روسای دانشگاههای علوم پزشکی و فرماندهان سپاه استان ها با حضور وزیر بهداشت و رییس سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در جریان روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تشدید بیماریابی در این طرح به صورت خانه به خانه انجام شد تا شعله های کوچک خاموش شود و از گسترش این امر جلوگیری شود. سکون جمعیت لازمه این طرح است.

او افزود: مخالفت با سفر داشتیم تا از سیال بودن جمعیت جلوگیری شود و این امر سبب شد وارد پیک چهارم شویم.

نمکی تاکید کرد: علی رغم همه فشارهای ویروس جهش یافته را کنترل کردیم و اقدامات لازم را هم انجام دادیم.

وزیر بهداشت گفت: خدا را شکر تا این لحظه به بیمارستان صحرایی نیاز پیدا نکردیم و در این شرایط پیک چهارم را با سرافرازی پشت سر می گذاریم. ویروس کشنده تر و مهاجم تر از قبل بود و با این همه دو و نیم برابر میزان پیک سوم بستری داشتیم اما مرگ و میرها به نسبت سرپایی و بستری نصف قبلی بود.

او با اشاره به طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: ظرفیت بسیج برای بیماریابی خانه به خانه و برای قرنطینه در منزل و مراقبت و واکسیناسیون بسیار خوب است.

نمکی ضمن تشکر از بسیج گفت: امیدوارم خداوند شر ویروس را از سر مملکت بردارد.

نظر شما