مدیر کل کتابخانه های عمومی چهار محال و بختیاری:

آمادگی همه ادارات فرهنگی برای اصلاح ، تربیت و کاهش آمار جرم

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۲۱:۲۴:۴۸
کد خبر: ۳۲۹۰۷۳
مدیر کل کتابخانه های عمومی چهار محال و بختیاری در دیدار با مدیر کل امور زندانهای استان گفت: همه ادارات فرهنگی برای اصلاح و تربیت و کاهش آمار جرم باید بسیج شوند.

به گزارش برنا؛ در این دیدار که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفت مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه اهمیت و ارزش مطالعه ، دانش و آگاهی افراد در کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش آمار جرم اشاره کرد و افزود: کسانی که در حوزه فرهنگ هستند اگر خوب کار کنند ما در زندانها زندانی به دلیل عدم علم و آگاهی و گرفتاری در دام جرم و جنایت نخواهیم داشت .

فرهاد خلیل مقدم گفت: ما آماده هرگونه همکاری با اداره کل زندانها در جهت افزایش بصیرت و آگاهی افراد زندانی و هدایت آنان به زندگی بهتر با بهره گیری از کتاب و کتابخوانی هستیم.

مدیر کل امور زندانهای استان چهارمحال و بختیاری در این دیدار گفت: ما با یک عده در بند نه دربند فیزیکی بلکه در بند فکری مواجه هستیم که به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی از مسیر صحیح زندگی، دچار مشکلاتی می شوند که هر روز هم آمار آنان رو به افزایش است .

توفیقیان افزود: قالب افراد از درد ندانستن رنج برده و از کرامت دانستن بی بهره اند و یک رابطه منطقی بین عدم آگاهی و مشکلات آنها وجود دارد و اگر ما بتوانیم در راه برطرف کردن این مشکلات گام برداریم کاری کرده ایم .

وی افزود : بزرگان و پیشینیان ما خواندن را راه کمال می دانستند و ما باید با کمک کتاب استعدادهای مرده را شکوفا کرده و به همین خاطر که استعداد درست آنها شکوفا نشده استعداد آنها در راه خلاف کشیده شده است.

توفیقیان گفت: تلاشهای زیادی تا کنون در راه اصلاح و تربیت این قشر آسیب پذیر صورت گرفته ولی به دلیل موقعیت خاص جامعه باید از اصحاب خرد و اندیشه یاری جست تا بدانیم چه کنیم.

وی در پایان از مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خواستار حمایت از کتابخانه های عمومی مشارکتی زندان شد و مقرر شد طرحی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی و چگونگی کاهش آسیب های اجتماعی با بهره گیری از کتاب، توسط اداره کل زندانها تنظیم تا در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان طرح شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز