رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

بدهی‌های معوق و افراد ستاره‌دار از مشکلات واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۳:۰۴:۵۱
کد خبر: ۳۹۸۹۰۶
بدهی‌های معوق و افراد ستاره‌دار از مشکلات واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری
بدهی‌های معوق و افراد ستاره‌دار از مشکلات واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بدهی‌های معوق بخش تولید و افراد ستاره‌دار همچنان جزو مشکلات واحدهای صنعتی این استان هستند.

نعیم امامی اظهار کرد: وزارت نفت مکلف شده است تا مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 12 مجتمع بزرگ پتروشیمی را با سرمایه‌های غیردولتی راه‌اندازی کند که متأسفانه اثری از چهارمحال و بختیاری در این 12 مکان معرفی شده نیست این در حالی است که پتروشیمی این استان در منطقه بروجن که قرار بود با ایجاد خط انتقال اتیلن راه‌اندازی شود همچنان بلاتکلیف است و باید برای رفع مشکلات آن تدبیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: یکی از پتانسیل‌های خوب این استان عبور لوله‌های نفت و گاز است که می‌تواند در صنعت پتروشیمی بسیار کمک کننده باشد و اگر مسئله پتروشیمی این استان به سرانجام نرسد طبیعتاً یک موتور پیشران اشتغال چهارمحال و بختیاری از دست خواهد رفت.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر قرار باشد امسال پولی توسط بانک‌ها به بخش تولید تزریق شود و کماکان با همان قواعد قبلی با این پول برخورد شود چیزی دست کسی را نخواهد گرفت ادامه داد: بدهی‌های معوق بخش تولید و افراد ستاره‌دار همچنان جزء مشکلات واحدهای صنعتی این استان هستند.

امامی با اشاره به تخصیص 160 هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی حدود 9 هزار واحد نیمه فعال در کشور افزود: این اختصاص اعتبار می‌تواند راه‌گشا باشد به شرط اینکه قواعد جاری بانکی دچار دگرگونی شوند یعنی با کسانی که در اثر شرایط حاکم بر کشور بدهی معوق دارند برخوردی صورت نگیرد و به آنها سرمایه در گردش اعطا شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زیرساخت‌های صنعت در این استان وضعیت مطلوبی ندارند خاطر‌نشان کرد: اگر بخواهیم همین واحدهای نیمه‌فعال کوچک را فعال کنیم تا با تمام ظرفیت کار کنند باز هم زیرساخت‌هایمان پاسخگو نیستند.

وی به 900 میلیارد ریال اعتبار لازم برای مرتفع کردن مشکلات زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی این استان مثل آب، پساب و برق اشاره کرد و بیان داشت: در شهرک‌های صنعتی شهرکرد، سفیددشت و بروجن بحث فاضلاب و پساب مشکل اساسی است و اگر امروز محیط زیست در این خصوص خرده نگیرد در آینده حتماً نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد که ممکن است منجر به تعطیلی برخی واحدهای فعال در این شهرک‌ها شود.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود وضع اقتصادی کشور امسال نسبت به سال گذشته بهتر باشد خط انتقال آب بن، شهرکرد و بروجن که مختص شرب و صنعت است با سرعت بیشتری جلو برود تا هرچه سریع‌تر با بهره‌برداری از آن مشکلات آب در حوزه صنعت حل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: این استان آماده شکوفایی در زمینه صنعت، اشتغال و رونق اقتصادی است به شرط آنکه مدیران بومی این استان که در سطح کلان کشور در حال فعالیت هستند نگاه ویژه‌ای نسبت به زادگاه خود داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز