نماینده مجلس:

رابطه صنعت و دانشگاه مطلوب نیست/ ۱۹۰ طرح تحقیقاتی در دستور کار دانشگاه شهرکرد

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۳:۴۷:۱۲
کد خبر: ۴۱۸۷۵۶
رابطه صنعت و دانشگاه مطلوب نیست/ ۱۹۰ طرح تحقیقاتی در دستور کار دانشگاه شهرکرد
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت:رابطه صنعت و دانشگاه مطلوب نیست و این رابطه باید عمیق و اثرگذار باشد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛  اردشیر نوریان در نشست با رییس دانشگاه شهرکرد افزود: اگر بخواهیم مردم استان نتیجه یافته ها و تحقیقات علمی را در زندگی خود لمس کنند باید بین دانشگاه و سایر بخش های جامعه رابطه پررنگ و موثری شکل گیرد.

وی تاکید کرد:بهره گیری از همه ظرفیت های علمی و دانشگاهی می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه همه جانبه استان داشته باشد.

نوریان افزود:دانشگاه شهرکرد از ظرفیت های علمی و انسانی خوبی برخوردار است که این امر می طلبد ،ظرفیت های موجود برای رشد و توسعه استان به خدمت گرفته شود.

وی ادامه داد: انتظار است تا با تقویت اراده و روحیه همکاری بین بخشی بتوان شاهد اجرای طرح های تحقیقاتی و تبدیل علم به ثروت در استان باشیم.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، اقدامات و تحقیقات علمی دانشگاه شهرکرد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این دانشگاه نقش موثری در معرفی استان دارد و می تواند با برگزاری همایش ها و کنگره های علمی پذیرای شخصیت های دانشگاهی موثر و مسوولان کشوری در استان باشد.

نوریان، نقش دانشگاه های استان در نشاط بخشی به فضای انتخابات هفتم اسفند را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: دانشگاه رسالت واقعی خود را در این حوزه به خوبی انجام داد و توانست سرمایه های اجتماعی خوبی را برای نظام تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه بعنوان یک نهاد مقدس در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید الهام بخش سایر حوزه ها و موتور محرکه توسعه در استان باشد.

همچنین رییس دانشگاه شهرکرد در این نشست گفت: هم اکنون 190 طرح تحقیقاتی از سوی استادان و دانشجویان این دانشگاه در حال انجام است.

شایان شامحمدی افزود: از این تعداد 90 طرح مربوط به بخش صنعت و 12 طرح با مشارکت دستگاه های اجرایی استان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که دانشگاه شهرکرد را به یک دانشگاه کارآفرین تبدیل کنیم، بر این اساس از طرح های تحقیقاتی کارآمد حمایت می کنیم.

شامحمدی از رشد 100درصدی سرانه مقالات اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: در حالی که سرانه تولید مقالات این دانشگاه در سال 93 حدود 1.2 درصد بود اما این میانگین در سال 95 به 2.4 درصد افزایش یافته است.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به انعقاد توافقنامه های این دانشگاه، خاطرنشان کرد: تاکنون بین دانشگاه شهرکرد و مراکز علمی داخلی 25 توافق نامه و با مراکز علمی و دانشگاهی خارج از کشور پنج توافق نامه منعقد شده است.

شامحمدی از کشت 22 هکتار گل محمدی در اراضی دانشگاه شهرکرد خبر داد و افزود: کشت گیاهان دارویی از جمله اقداماتی است که در راستای تحقق اهداف کارآفرینی دانشگاه در حال انجام است.

وی با تاکید بر جذب اعتبارات لازم برای اجرای طرح های علمی و عمرانی دانشگاه، خاطرنشان کرد: امید است تا با همکاری نمایندگان مجلس بتوان با جذب اعتبارات لازم بستر مناسبی برای توسعه علمی استان فراهم کرد.

به گزارش برنا، در این نشست تعدادی از خیران نیز حضور داشتند و در خصوص چگونگی همکاری و تعامل با دانشگاه و نمایندگان مجلس در احداث واحدهای درمانی و عمرانی در این دانشگاه بحث و تبادل نظر کردند.

دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر استان چهارمحال و بختیاری دارای 310 عضو هیات علمی است که از این تعداد 100 نفر دانشیار و استاد تمام هستند. همچنین 8 هزار و 200 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

نظر شما