رونمایی از طرح‌های جدید پرداخت تسهیلات بانک مسکن در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۲۳:۳۱:۴۲
کد خبر: ۴۲۳۱۱۵
رونمایی از طرح‌های جدید پرداخت تسهیلات بانک مسکن در چهارمحال و بختیاری
طرح‌های جدید پرداخت تسهیلات بانک مسکن با هدف خروج از رکود در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ لطف الله آباد در نشست این رونمایی که با حضور مدیران اقتصادی و عمرانی استان برگزار شد، اظهار کرد: بانک مسکن حمایت همه جانبه از ساخت و ساز مسکن در پیش گرفته است.

وی افزود : در طرح جدید بانک مسکن به تمام کسانی که قصد ساخت و ساز انبوه دارند حتی بدون وجود حساب نزد بانک و یا رسوب حساب نیز تسهیلات مشارکت پرداخت می‌کند.

آباد گفت: میزان پرداخت تسهیلات مشارکت در شهرکرد به ازای ساخت یک واحد از 90 میلیون تومان سنتی‌سازی تا 130 میلیون تومان با ساخت فناوری نوین پرداخت می‌شود و در سایر شهرها نیز از 70 میلیون سنتی تا 100 میلیون تومان بصورت فناوری نوین پرداخت خواهد شد که نرخ سود 22درصد و 8 ساله و نرخ تقسیط20 درصد خواهد بود.

آباد در خصوص تسهیلات خرید مسکن گفت: پرداخت تسهیلات در این بخش به دو روش پرداخت با سپرده و پرداخت بدون سپرده‌گذاری در حال اجراست .

وی تصریح کرد: در روش پرداخت بدون سپرده با خرید اوراق حق تقدم سقف فردی تسهیلات خرید در شهرکرد به صورت انفرادی تا سقف 50 میلیون تومان و سایر شهرهای استان تا سقف 40 میلیون تومان است که سقف تسهیلات جهت زوجین که تاریخ عقد آنها از 1/1/75 به بعد باشد در شهرکرد 80 میلیون تومان ودر سایر شهرها 60 میلیون تعیین شده است.

آباد افزود: در روش پرداخت با سپرده‌گذاری، متقاضیان می‌توانند با افتتاح انواع حساب‌های تعهدی مانند حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، حساب صندوق جوانان وحساب صندوق مسکن عادی برای دریافت تسهیلات همچون گذشته برنامه‌ریزی کنند.

وی در خصوص حساب صندوق مسکن یکم، گفت: سقف پرداخت تسهیلات این حساب در شهرکرد60 میلیون تومان به صورت انفرادی و در سایر شهرها40 میلیون تومان می باشد که با 10 میلیون جعاله به ترتیب به 70 و 50 میلیون افزایش می یابد که با نرخ 11 درصد و بازپرداخت 12 ساله تقسیط می‌شود.

آباد در خصوص تسهیلات زوجین صندوق یکم، افزود : سقف این تسهیلات در شهرکرد 120 میلیون و در سایر شهرهای استان80 میلیون تومان است.

مدیر شعب بانک مسکن استان در خصوص طرح تضمین معاملات در بانک مسکن نیز گفت : دراین طرح انبوه سازان می‌توانند بخشی از مبلغ فروش واحد خود را نقداً از خریدار دریافت و الباقی را حداکثرتا 50 درصد ارزش ملک و مبلغ 150 میلیون  تومان با اقساط سه میلیون تومانی طی حداکثر 50 ماه ازبانک به نیابت از مشتری دریافت کنند.

آباد تاکید کرد: در این طرح بانک مسکن پرداخت اقساط خریدار را در سر رسید ماهانه تضمین می‌کند و در قبال کارمزد 5درصد شرایط معامله را برای انبوه سازان و خریداران این واحدها فراهم خواهد کرد.

وی در خصوص طرح دیگر بانک مسکن با نام حساب امانی گفت:از آنجایی که در گذشته خریداران در پیش خرید واحد مسکونی با ریسک کلاهبرداری از سوی پیش فروشنده مواجه بودند و امکان داشت که فروشنده یک واحد خود را به چند نفر بفروشد و موجب خسارت  پیش خریدار واحد مسکونی شودلذا بانک مسکن به عنوان طرف سوم، شرایط قابل وثوق در این معامله را با سازوکارهای قانونی برای خریداران فراهم کرده است که این نیز در جای خود باعث کمک به انبوه سازان در توسعه مسکن و تسهیل در فروش واحدهای در حال ساخت است.

آباد در خصوص پرداخت انواع تسهیلات دیگر اعم از مضاربه سرمایه در گردش ،خرید کالا و خودرو و همچنین تسهیلات ویزه به واحدهای تولیدی در بخش مسکن وساختمان اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی در بخش مسکن و ساختمان می‌توانند برای خرید ماشین آلات ساختمانی خود در صورت دست اول و نو بودن تا 70درصد بهای آن و در صورت دست دوم بودن تا 50درصد بهای آن را از بانک مسکن تسهیلات دریافت کنند که بازپرداخت تسهیلات پس از پایان دوره مشارکت و بصورت واریزی یکجا ،2 ساله و با نرخ تسهیلات 22درصد است.

وی در خصوص قابلیت‌های بانک مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن تنها بانک بزرگ دولتی و توسعه‌ای است که اجازه پرداخت 1درصد سود بیشتر از سایر بانک‌ها را دارد و در سبد محصولات حساب‌های سود گیر این بانک جذابیت کافی برای سپرده‌گذاران  وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز