از امروز صورت گرفت؛

آغاز مصاحبه علمی اخلاقی طلاب پذیرش شده سطح سه مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۲:۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۲۹۸۵۰
آغاز مصاحبه علمی اخلاقی طلاب پذیرش شده سطح سه مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد
معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: انجام مصاحبه پذیرفته شدگان سطح سه این استان از تاریخ 20 تیرماه به مدت 6 روز از سوی گروه اساتید ارزیاب مدیریت استان چهارمحال و بختیاری صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ضرورت مقوله تبلیغ به ویژه برای بانوان که قشر وسیعی از جامعه را در بر می گیرند، به اهمیت بالای بحث ساماندهی خواهران مبلغ پرداخت و گفت: با توجه به فرصت‌های تبلیغی زیادی که برای بانوان وجود دارد تربیت مبلغان تخصصی از بین خواهران از ضرورت ها است و در اولویت کارها قرار دارد.

خانم اکبری،  با بیان اینکه اصل و اساس کار یک طلبه در حوزه علمیه تبلیغ دین است که با ورود به عرصه تدریس و تحقیق  نیز می تواند به این مهم جامه عمل بپوشاند، گفت: کسی که نسبت به امر تبلیغ کوتاهی کند در واقع در اصل فریضه طلبگی خود کوتاهی کرده است.

اکبری با تأکید بر اینکه فلسفه اصل طلبگی، تبلیغ دین است و طبیعتا این تبلیغ سختی ها و مشکلات خودش را دارد که با صبر و تحمل، مشقت ها و رنج‌ها پشت سر گذاشته خواهد شد، گفت: به یقین یکی از این سختی ها تجهیز علمی مبلغ است که مشکلات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه تلاش برای شکوفا سازی استعدادهای رشد و کمال که خداوند در نهاد بشر گذاشته است، رسالت همه کسانی است که فکری نو و روحی کمال طلب دارند، افزود: حوزه های علمیه یکی از مناسب ترین بسترهای کمال جویی و آرمان خواهی برای خواهرانی است که هم تشنه معارف ناب قرآن و عترت اند و هم شوق خدمت به اسلام و همنوعان را دارند.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به این که تربیت مبلغین تخصصی و اساتید علوم دینی از مهم ترین اهداف مرکز تخصصی معصومیه(س) شهرکرد است، افزود: بالا بردن درجه علمی طلاب، تربیت مبلغان متخصص برای تبلیغ دین مبین اسلام و تأثیرگذاری معنوی در جامعه از دیگر اهداف این مرکز است.

این مقام مسؤول با بیان این که این مرکز از سال 90 آغاز به کار نموده است، افزود: طلاب سطح سه در این مرکز در دو رشته تفسیر و علوم قرآن و فقه و اصول در سه دوره حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری تاکنون مشغول به تحصیل بوده اند که امسال نیز به یاری خداوند متعال در رشته اخلاق و تربیت پذیرش طلبه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ اسلام و این که مهم ترین وظیفه طلاب حوزه های علمیه تبلیغ است، اظهار داشت: بیشتر طلاب خواهر سطح سه این مرکز به عنوان اساتید حوزه و دانشگاه، مبلغان تخصصی طرح امین در مدارس و مسؤولان حوزه های علمیه خواهر در سطح استان فعالیت می کنند و به امر مهم تبلیغ می پردازند.

خانم اکبری در ادامه به آغاز زمان پذیرش طلاب مقطع سطح سه حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: با اعلام اسامی پذیرفته شدگان مرحله آزمون ورودی سال تحصیلی 96-95 استان چهارمحال و بختیاری از بین 65 داوطلب در دو رشته تفسیر و علوم قرآن و اخلاق و تربیت، 39 نفر به مرحله مصاحبه علمی اخلاقی جهت پذیرش در مرکز تخصصی معصومیه(س) شهرکرد راه یافتند.

وی اضافه کرد: انجام مصاحبه این پذیرفته شدگان از تاریخ 20 تیرماه به مدت 6 روز از سوی گروه اساتید ارزیاب مدیریت استان چهارمحال و بختیاری صورت خواهد پذیرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز