انجام یک میلیون مترمربع فعالیت عمرانی در روستاهای چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۲:۰۳:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۸۶۵
انجام یک میلیون مترمربع فعالیت عمرانی در روستاهای چهارمحال و بختیاری
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:در دولت یازدهم یک میلیون مترمکعب بهسازی و زیرسازی معابر روستایی در روستاهای این استان انجام شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ ملک محمد محمودیان در گردهمایی دهیاران چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامیداشت روز دهیار اظهار داشت:تا پایان سال گذشته در 54 روستا 550 هزار مترمربع آسفالت با مشارکت مردمی انجام شد و امسال نیز مطابق برنامه ریزی های انجام شده 350 هزار مترمربع معابر روستایی آسفالت شود.

به گفته وی،85 درصد جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری زیرپوشش مدیریت دهیاری است و 83 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در استان دارای دهیاری است.

وی افزود:هم اکنون 476 دهیاری در چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد 50 دهیار تمام وقت در روستاهای بالای یکهزار و 500 نفر جمعیت هستند.

محمودیان، با بیان اینکه 11 نفر دهیار خانم در چهارمحال و بختیاری نیز فعال است، گفت: 50 درصد دهیاران در این استان تحصیلات دانشگاهی دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این گردهمایی گفت: دهیاران برای آبادانی روستاهای خود باید روحیه مطالبه گری داشته باشند.

گودرز امیری اظهار داشت: امسال هفت هزار و 100 هکتار زمین در اراضی شیب دار استان در قالب طرح های مشارکت اقتصادی برای کشت گیاهان دارویی و گونه های مثمر اقتصادی به مردم واگذار می شود.

به گفته وی، دهیاران برای جلب مشارکت مردم برای استفاده از این طرح مشارکت اقتصادی نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: برای کشت گونه های مثمر اقتصادی به ازای هر هکتار درخت 20 میلیون ریال و به ازای هر هکتار گیاهان دارویی 10 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضی پرداخت می شود.

امیری،به تشریح اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاهای استان پرداخت و گفت: دهیاران در اجرای این طرح با هدف درآمدزایی برای روستا اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: توسعه صنایع دستی در روستا ها با شعار هر خانه یک واحد تولیدی با هدف رونق اقتصادی و درآمد زایی خانوار های روستایی باید با جدیدت بیشتری دنبال شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری نیز در این گردهمایی گفت: در سال های اخیر شاهد ساخت و سازهای غیرقانونی در مناطق گردشگری استان هستیم که این امر باعث ارجاع پرونده هایی به کمیسیون 92 و تخریب ساختمان ها شده است.

سیامک مشرف گفت: مدیران اجرایی استان با جدیدیت تمام پیگیر ساخت و سازهای کارشناسی و قانونی در حریم شهرها و روستاهای استان هستند.

به گفته وی، تمامی ساخت و سازها در حریم شهر و روستاها باید ناظر فنی داشته و تمامی اصول فنی در ساخت رعایت شود تا منجر به بروز مشکل و ضرر و خسارت مالی و جانی نشود.

به گزارش برنا، نمایندگان دهیاران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری در این گردهمایی نداشتن امنیت شغلی، مشکلات تفکرات قوم گرایی و چالش های ناشی از آن، توزیع ناعادلانه اعتبارات در دهیاری ها، کمبود و نبود ماشین آلات در دهیاری ها، کمبود کلاس های آموزشی برای دهیاران، کمبود نیروی تخصصی در چارت فعالیت دهیاری ها و نبود بیمه دهیاری ها را از جمله مهم ترین مشکلات این قشر عنوان کردند.

هم اینک 748 روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز