معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۰:۳۲:۲۳
کد خبر: ۴۳۳۸۴۷
ضرورت نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم چهارمحال و بختیاری گفت: نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم در این استان ضروری است.

 به گزارش برنا از شهرکرد ؛ عبدالرضا علی‌محمدی ، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم از روش‌های مختلف، اظهار کرد: لازم است فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم در این استان بیش از پیش ترویج داده و نهادینه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم از 30 سال پیش مطرح شده است و باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مقوله مهم صورت گیرد چراکه پیشگیری و فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته، یکی از رشته‌های مهم دانشگاهی پیشگیری از وقوع جرم است، تصریح کرد: لازم است در زمینه رشد فرهنگی برای پیشگیری از وقوع جرم، رسانه‌ها، نویسندگان، هنرمندان، نهادهای فرهنگی مانند صدا و سیما و ... تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

علی‌محمدی عنوان کرد: پیشگیری از وقوع جرم مراحل مختلفی دارد که مراحل فرهنگی، وضعی و انتظامی از مهم‌ترین این مراحل است و در کشور ما به ویژه این استان فعالیت بسیار زیادی برای فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری از وقوع جرم لازم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: وضعیت آسیب‌ها و هنجارها در جامعه مربوط به حوزه پیشگیری از وقوع جرم بوده و با وجود تلاش‌های  صورت گرفته شایسته است که بیش از این به مبحث پیشگیری از وقوع جرم پرداخته شود.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه بررسی مشکلات خانواده‌ها در جامعه متولی خاصی ندارد، خاطرنشان کرد: باید مشکلات موجود در خانواده‌ها بررسی شود و علل آن نیز مورد بررسی و آسیب‌شناسی واقع شده تا راهکارهای مناسب برای آن‌ها تعریف شود و همچنین باید آموزش و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: آسیب‌های ناشی از افزایش جرم در جامعه متوجه همه افراد جامعه خواهد شد بنابراین باید ضریب امنیتی جامعه افزایش داده شود که این امر مستلزم همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف و عموم مردم است.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مشاوره پیش از ازدواج به صورت اجباری برای نخستین بار در این استان اجرا شد و تاکنون بیش از 9 هزار نفر از خدمات این مشاوره بهره‌مند شدند.

وی از اجرای مشاوره پیش از طلاق خبر داد و تشریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این استان در حوزه جوانان فعالیت‌های مطلوبی انجام داده و مشکلات خانواده زندانیان یکی از معضلات بزرگ در جامعه است.

علی‌محمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ضعف فرهنگی بیان داشت: ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین اقدام در راستای پیشگیری از وقوع جرم فرهنگ‌سازی است و باید در زمینه‌های مختلف از جمله مواد مخدر، طلاق، روابط همسایگی، صله ارحام، روابط آپارتمان‌نشینی و شهرنشینی فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی به معماری و اثرات آن در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و ادامه داد: باید آموزش و مشاوره انتظامی در زمینه احداث ساختمان و معماری انجام شود زیرا نحوه معماری ساختمان‌ها در جرم‌خیزی آن‌ها نقش مهمی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تبیین کرد: افزایش پرونده‌های دادگستری به دلیل عدم توجه به امر پیشگیری بوده و لازم است پیش از وقوع جرم امور آموزشی و فرهنگی انجام شود تا پیشگیری و مبارزه با تخلفات بازدارندگی لازم را داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز