فرماندار شهرکرد در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر:

آگاه سازی گامی موثر در جهت کاهش گرایش مردم به سوی مصرف مواد مخدر

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۳:۲۶:۱۹
کد خبر: ۴۶۳۶۶۳
آگاه سازی گامی موثر در جهت کاهش گرایش مردم به سوی مصرف مواد مخدر
فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: آگاه‌سازی مهم‌ترین اقدام در جهت کاهش گرایش به سوی مصرف مواد مخدر در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ حمید ملک پور در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به نقش اثرگذار آموزش و پرورش در پیشگیری از مصرف مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: پایه و رکن آموزش در مدارس است و باید دانش‌آموزان از سنین کودکی و نوجوانی با مضرات مصرف مواد مخدر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان حتی با شکل ظاهری انواع مواد مخدر آشنا نیستند و ناآگاهانه به مصرف این مواد اقدام می‌کنند، افزود: لازم است با استفاده از ابزارهای آموزشی مختلف از جمله کیت‌های مواد مخدر، دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با شکل ظاهری و مضرات آن آشنا شده تا در صورت برخورد با چنین موادی از مصرف آن خودداری کنند.

ملک پور بیان داشت: باورهای غلط در مورد مصرف مواد مخدر به ویژه این باور که یک بار مصرف سبب وابستگی نمی‌شود یکی از عوامل مهم در گرایش به سوی مصرف و اعتیاد به این مواد است و باید با آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی برای تغییر این باور و نهادینه کردن باورهای صحیح اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به اهمیت و نقش اثرگذار مدارس و دانشگاه‌ها در پیشگیری از اعتیاد مطرح کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرکرد و هر کدام از دانشگاه‌ها در این شهرستان موظف هستند همایش‌هایی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر برگزار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز