رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت :

استخراج ۲.۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۴:۴۲:۴۸
کد خبر: ۴۶۶۵۵۸
استخراج ۲.۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری
در نیمه نخست امسال 2.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال این استان استخراج شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ سید نعیم امامی گفت:183 معدن در استان وجود دارد که 102 معدن از این تعداد فعال است. وی گفت: سال گذشته 1.6 میلیون تن مواد معدنی از معادن این استان استخراج شد.

امامی افزود: 133 معدن سنگ لاشه، 2 معدن سنگ نما، سه معدن سلیس، چهار معدن سنگ گچ، یک معدن خاک نسوز و از مابقی معادن سنگ های تزیینی و نما و مواداولیه سیمان استخراج می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته این سازمان هفت تفاهم نامه با سازمان زمین شناسی در راستای شناسایی اندیس های فلزی استان منعقد کرده که نتایج این مطالعات بزودی اطلاع رسانی می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز گفت: خام فروشی مواد معدنی در کشور قابل قبول نیست و باید حد آن که بخش خصوصی به آن دقت نکرده است، مشخص شود.

نادعلی اسماعیلی اظهار کرد: باید به جای صادرات چندین تن مواد خام معدنی از کشور چند کیلو مواد معدنی صادر شود.

به گفته وی اگر در گذرگاههای کشور دقت و بررسی شود، مشخص می شود که موادی که وارد کشور می شود همان چندین تن مواد خام معدنی است که پس از فرآوری دوباره به کشور با قیمت های گزاف بازگشت داده می شود.

همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی معدن چهارمحال و بختیاری گفت: نظام مهندسی معدن این استان 383 عضو دارد که 259 نفر از این تعداد زمین شناسی، 97 نفر مهندس معدن، 15 نفر نقشه بردار، 6 نفر متالوژ و 6 نفر در سایر رشته ها فعالیت دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز