معاون استاندار خواستار شد:

دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۱۴:۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۶۶۵۷۰
دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تشکیل و فعال شدن دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری در این استان باید با جدیت دنبال و اجرایی شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ سیامک سلیمانی دشتکی در ستاد هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به منظور اجرای مطلوب، هدفمند و ساماندهی برنامه های پژوهشی باید اعتبار مورد نیاز به این بخش اختصاص یابد. وی افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا پنج تا ۱۰ درصد اعتبارات به امر پژوهش اختصاص دارد و این سرانه در ایران و چهارمحال و بختیاری کمتر از سه درصد است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح برگزاری برنامه های هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری در سال جاری باید نواقص سال قبل احصا و نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی بیان داشت: تقویت زیرساخت ها و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت های پژوهشی باید از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی متولی صورت گیرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کاربردی شدن پژوهش ها در راستای رفع مشکلات استان و کشور یکی از اهداف مورد نظر مسئولان ارشد به شمار می رود.

 وی عنوان داشت: به همین منظور انجام پژوهش های دانشگاهی بایستی به سمت و سوی کاربردی و بررسی مشکلات موجود در جامعه هدایت شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: کاربردی شدن پژوهش ها نقش مهمی در ارتقای درآمد محققان و پژوهشگران دارد.

وی ادامه داد: البته انجام فعالیت های پژوهشی نباید تنها به هفته پژوهش و فناوری خلاصه شود و بلکه باید در تمامی طول سال نسبت به انجام فعالیت های علمی در این حوزه اقدامات لازم صورت گیرد.

افزوده می شود چهاردهم تا هجدهم هر سال در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز