گردهمایی ساماندهی خدمات بهداشتی به عشایر در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۲:۲۱:۴۹
کد خبر: ۸۶۸۴۶۲
گردهمایی ساماندهی خدمات بهداشتی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
گردهمایی دو روزه ساماندهی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر منطقه جنوب غرب کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در شهرستان کوهرنگ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری این گردهمایی گفت: در این گردهمایی ۱۳ دانشگاه و دانشکده منطقه غرب کشور از جمله دانشگاه های علوم پزشکی ایلام، اصفهان، بوشهر، اهواز، شیراز، دزفول، کاشان، لرستان، یاسوج، بهبهان، شوشتر و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

مجید شیرانی افزود: ساماندهی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر منطقه غرب کشور در قالب طرح‌ها و پیشنهادات اجرایی از جمله خانه های بهداشت سیار عشایری از مهمترین اهداف برگزاری این گردهمایی است.

وی، توسعه خانه های بهداشت عشایری را از اولویت های دولت دوازدهم در بخش سلامت عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا در خانه‌های بهداشت که در زمان استقرار عشایر کوچرو در منطقه برپا می‌شوند، خدماتی نظیر مراکز درمانی شهری و روستایی ارائه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، ارتقای خدمات درمانی در مناطق عشایری را عامل موثری در ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان دانست و گفت: بی شک یکی از راهکارهای توسعه خدمات درمانی در مناطق عشایری ایجاد خانه‌های بهداشت است.

در این گردهمایی دو روزه رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر کشور و برخی مدیران وزارت بهداشت حضور دارند.

چهارمحال و بختیاری با دارا بودن ۱۲۶ هزار جمعیت عشایر دومین استان عشایرنشین کشور به شمار می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز