رئیس حوزه هنری استان کردستان:

۲۳ اثر از کردستان در جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه شرکت می کنند

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۰:۱۵:۲۴
کد خبر: ۸۱۲۳۴۹
۲۳ اثر از کردستان در جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه شرکت می کنند
حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با ثبت 23 فیلم در دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای تولیدات خود را رونمایی می کند.

امین مرادی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان گفت: یکی از معتبرترین جشنواره های جهانی در بخش فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای است که با همت مؤسسه سپهر سوره هنر حوزه هنری کشور یازده دوره آن برگزار شده است و دوازدهیمن دوره این جشنواره از 8 تا 10 اسفند ماه با میزبانی تهران برگزار می شود.

وی گفت: یکی از ویژگی های بارز آثار ارائه شده در این جشنواره تلاش هنرمندان فیلمساز داخل و خارج از کشور در جهت رساندن پیام مورد نظر در مدت زمان حداکثر 100 ثانیه در قالب های انیمیشن، داستانی و مستند است که در طول 11 دوره گذشته آثار بسیار تأثیرگذار و ارزنده ای در این قالب ها تولید و عرضه گردیده است.

مرادی یکی از کارکرد های اصلی هنر را اصلاح معضلات اجتماعی در تمامی زمینه ها دانست و گفت: بسیاری از آثار  ارائه شده در این جشنواره بر این مبنا تولید شده و توانسته است در ارتباط با مخاطب ، رضایت آنان را جلب نماید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به توان هنری و پتانسیل بالای استعداد فیلمسازی در استان کردستان گفت: خوشبختانه با توجه به این موضوع در طول دوره های گذشته استقبال بسیار خوبی از این جشنواره توسط هنرمندان کردستانی صورت گرفت و همواره یکی از استان های پیشرو در تعداد آثار و کسب عناوین برتر جشنواره از آن کردستان بوده است .

مرادی گفت: خوشبختانه در این دوره از جشنواره تعداد 23 اثر از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیده است که در مقایسه با دوره گذشته از لحاظ کمی با رشد 50 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: با توجه به حضور هنرمندان کردستان در دوره های گذشته و آشنایی کامل با رویکرد جشنواره که توجه جدی به کیفیت آثار است با تلاش همکاران در واحد هنرهای تصویری و نظارت کارشناسان و متخصصین توانمند این دفتر توجه به کیفیت و محتوای آثار به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تلاش این عزیزان با کسب موفقیت در این دوره به سرانجام برسد.

مرادی در خصوص فیلم های تولیدی ارسال شده به این جشنواره گفت: در بخش پویا نمایی "هام هام" به کارگردانی آذر منصوری، "بعد از قبل " به کارگردانی محسن خسروآبادی ، " داستان کوتاه "، " رویای نان " و " رد پا " هرسه به کارگردانی رضا محمدی ، در بخش مستند دو فیلم " ماهی درهم " و "تناسخ " به کارگردانی سید رضا سید فاتحی است.

وی با اشاره به ثبت 16 فیلم داستانی گفت: فیلم های "درامان" به کارگردانی " فاطمه مرزبان" ، " خدانزدیک است " به کارگردانی رسول محمد زمانی، "رفیق " و " طعمه"به کارگردانی مهران عظیمی  ، "واحد 3" به کارگردانی  امین اسکندری، " سپیده " به کارگردانی محمد شهبازی ، "انتقال" و "تردید" به کارگردانی عمران کامیاب ، " صورت رخمی" ،" هاوارله ملویجگه کان " و " یک شهروند معمولی" به کارگردانی  جمشید فرجوند فردا ،" کاتی بارین " به کارگردانی کاوه جاهد، " پیشکش" به کارگردانی بختیار خلیلی ، "سارا انارندارد" به کارگردانی مریم البرزی ، " چرخ وفلک " به کارگردانی ندا حاجی میرزایی و "بیشکه "به کارگردانی رضا روحانی در مجموع 22 اثر تولیدی حوزه هنری کردستان در دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای را تشکیل می دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم 100 به همت حوزه هنری با موضوع اخلاق و سبک زندگی اسفند ماه امسال به دبیری علی قربانی در دو بخش مسابقه‌ای و مسیر تجربه؛ و در قالب فیلم‌های مستند، داستانی و پویانمایی در تهران برگزار می‌شود. بخش مسابقه سینمای جهان نیز صرفا برای حضور شرکت کننده‌های غیرایرانی پیش‌بینی شده است.

فیلمسازانی که فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای اول و دوم خود را تولید کرده‌اند تنها در یکی از بخش‌های اصلی یا مسیر تجربه می‌توانند شرکت کنند.

نظر شما