چرا واقعا جوانان از تزریق واکسن کرونا تاکنون استقبال نکرده اند؟

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۳۸۳۸
چرا واقعا جوانان از تزریق واکسن کرونا تاکنون استقبال نکرده اند؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از استقبال نکردن جوانان از واکسن کرونا، گفت : این موضوع می‌تواند در موج‌های بعدی به شدت خطرآفرین باشد.

به گزارش برنا؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تامین مناسب واکسن در استان گفت : در حال حاضر با پیگیری‌های خوب دولت محموله‌های بسیاری از واکسن وارد کشور شده و کمبودی در این زمینه نداریم.

او گفت : از طرفی برخی مراکز دو شیفته شده و حتی ظرفیت سه شیفته کردن مراکز هم وجود دارد و می‌توانیم با سرعت بسیار کار واکسیناسیون را پیش ببریم.

مرادی افزود: با توجه به تعداد مراکز موجود و دو شیفته شدن کار در برخی مراکز در حال حاضر ظرفیت تزریق روزانه ۷۰ هزار دوز واکسن وجود دارد و حتی می‌توانیم با سه شیفته کردن فعالیت مراکز این میزان را به تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دوز واکسن افزایش دهیم.

او افزود: این آمادگی و امکانات در حالی است که متاسفانه استقبالی که باید از واکسیناسیون صورت نمی‌گیرد و در این بین جوانان بیش از همه از تزریق واکسن امتناع می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: تا همین چند هفته پیش که کمبود واکسن داشتیم بسیاری در فضای مجازی و... سر و صدا به پا کردند که جان مردم در خطر است و چرا واکسن نیست و الان که با تلاش مسئولان کشوری واکسن در حجم زیادی وارد شده متاسفانه شایعات بسیاری در فضای مجازی به راه انداخته اند تا مانع انجام روند واکسیناسیون شوند.

مرادی با ابراز نارضایتی از روند واکسیناسیون در میان جوانان، گفت: درصد واکسیناسیون در رده‌های سنی بالاتر مطلوب است، اما در رده‌های سنی ۳۰ تا ۴۵ سال وضعیت اصلا خوب نیست و در حال حاضر تنها ۲۸ درصد افراد ۳۰ تا ۳۵ سال واکسن زده اند.

او افزود: این درصد پایین واکسیناسیون در میان جوانان در حالی است که این افراد بیشتر در جامعه تردد داشته و بیشتر از همه در معرض خطر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون بیش از ۴۵ درصد جمعیت هدف استان دوز اول را تزریق کرده و تنها ۲۳.۹ درصد جمعیت هدف هر دو دوز را تزریق کرده اند که این آمار پایین است و باید به سرعت افزایش یابد.

او ادامه داد: این آمار پایین واکسیناسیون در حالی است که بر اساس پیش بینی‌ها به احتمال زیاد موج ششم کرونا را در آبان ماه خواهیم داشت و نیاز است مردم از همین حالا با انجام واکسیناسیون برای مقابله با این موج آماده شوند.

مرادی گفت: اگر روند واکسیناسیون سرعت نگیرد، قطعا در پاییز و زمستان و با رسیدن موج جدید کرونا دچار مشکل خواهیم شد.

مرادی گفت: واکسن کرونا تاثیر بسیاری بر کاهش آمار مرگ و میر و شدت بیماری دارد و نیاز است برای پایین آوردن آمار فوتی‌ها و بستری‌های کرونا واکسیناسیون تمام جمعیت هدف انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تا ۱۵ شهریور ماه به لحاظ واکسیناسیون گروه‌های هدف بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی جهرم و کهکیلویه و بویراحمد که جمعیت کمی دارند رتبه سوم را در کشور داریم و در میان کلانشهر‌ها به لحاظ سرعت واکسیناسیون اول هستیم، اما متاسفانه عدم استقبال مطلوب در چند روز اخیر می‌تواند استان را در این امر عقب بیندازد .

نظر شما