رفع تشنگی شدید با گیاه خرفه در ماه رمضان

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۰۰۴۶
رفع تشنگی شدید با گیاه خرفه در ماه رمضان
امسال ماه رمضان برای کشورهای واقع در نیمکره شمالی با فرا رسیدن گرما همزمان شده است اما برای رفع تشنگی شدید با گیاه خرفه در ماه رمضان در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ گیاه خرفه که معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی ها و در مناطق مرطوب می روید، شاید زیاد مورد توجه نباشد اما اکنون کشف های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است. این گیاه از سوی این سازمان متداول ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان ذکر شده است.

این گیاه علفی به دلیل طبیعت سرد برای تسکین عطش بسیار مفید است. به ویژه با ورود به ماه مبارک رمضان شما را به خوردن این سبزی مفید در افطار و سحر توصیه می کنیم.

روایت شده که این گیاه را به حضرت زهرا(س) نسبت دادند و گفته شده خرفه سبزی مورد علاقه زهرا سلام الله علیها است.

خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد و تر و دارای نیروی قابضه است. خرفه در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد اسکوربوت (بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C)، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

رفع تشنگی شدید با گیاه خرفه در ماه رمضان

تابستان اوج صفراست؛ مصرف خرفه خشکی گرمی و حرارت را فرو می‌نشانند و باعث برطرف شدن و از بین رفتن دردهایی که ناشی از حرارت و گرمی در بدن است می‌شود. همچنین برای پیشگیری و رفع تشنگی شدید در ماه رمضان بسیار مفید است.

بهتر است که از شربت حاوی تخم خرفه یا سبزی خرفه در وعده افطار و سحر استفاده شود. بوعلی سینا معتقد است که این گیاه حرارت و عطش و صفرا را رفع می‌کند.

*افراد سرد مزاج باید آن را با نعناع و کرفس بخورند

* در مقالات آمده است که مردم جزایر گرم اروپایی کمتر دچار سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند و در بررسی‌های‌شان مشخص شده است که ساکنان جزایر گرم اروپایی از سبزی خرفه زیاد استفاده می‌کردند چرا که خرفه التهابات درون را فرو می‌نشاند و سرشار از امگا۳ است.

خرفه خواص بسیار دیگری نیز دارد.

منبع: پارسی طب

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز