مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:

ایجاد سایت موزه در قلب کرمان

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۷:۳۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۳۵۹۱
ایجاد سایت موزه در قلب کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان از گمانه زنی برای ساخت موزه در بنای تاریخی قبه سبز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی، در بازدید از بنای تاریخی قبه سبز در شهر کرمان گفت: با انجام کاوش‌های باستان شناسی و کشف بقایای معماری قبه سبز، می‌توان یک سایت موزه در قلب شهر کرمان برای بازدید علاقمندان و گردشگران ایجاد کرد.

او با اشاره به اینکه بنای تاریخی قبه سبز، یادگار دوره قراختاییان از مهم ترین ابنیه تاریخی کرمان است، افزود: این بنای تاریخی، طی سالیان اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و عملیات مرمتی بر روی بقایای آن یعنی ایوان باقی مانده به همت متخصصان مرمت تزیینات انجام گرفته است.

 فعالی بیان کرد: در ادامه اقدامات مذکور و به منظور شناخت و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قبه سبز با اخذ مجوز لازم از پژوهشکده باستان شناسی کشور، عملیات گمانه زنی باستان شناسی این بنای تاریخی آغاز می‌شود.

او تصریح کرد: عملیات گمانه زنی برای مشخص کردن دقیق عرصه این بنای تاریخی با تیمی متشکل از کارشناسان باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان و کادر خدماتی شهرداری کرمان ظرف دو ماه آینده انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: براساس نتایج حاصل از این گمانه‌ها، اطلاعات دقیق تری در خصوص این بنا به دست خواهد آمد و به استناد یافته‌های جدید، طرح کاوش باستان شناسی سایت پیرامون ایوان باقی مانده تهیه و پس از تامین اعتبار لازم کاوش‌های باستان شناسی انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز