مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان:

مرمت کاروانسرای وکیل کرمان شهریورماه تمام می‌شود

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۸:۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۴۷۴۱
مرمت کاروانسرای وکیل کرمان شهریورماه تمام می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان، گفت: مرمت کاروانسرای وکیل کرمان در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا شهریورماه به پایان می‌رسد. این کاروانسرا قرار است به‌عنوان یک هتل سنتی با ۶۰ اتاق و ۱۶۰ تخت به بهره‌برداری برسد. فریدون فعالی همچنین وعده داد که پنج خانه تاریخی که توسط بخش خصوصی در حال مرمت هستند تا پایان امسال، با کاربری پذیرایی و اقامتی، افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی در حاشیه‌ی بازدید از برخی طرح‌های مرمتی میراث در شهر کرمان اظهار داشت: «در حال حاضر توانمندسازی محیطی به عنوان مهم‌ترین شاخص برای جذب گردشگران به استان در اولویت قرار دارد».

وی با بیان اینکه مراکز زیادی در کرمان نیازمند مرمت است، افزود: «۲۷ بنا در استان برای بازسازی و بهره‌برداری، آماده‌ی واگذاری به بخش خصوصی است که سال گذشته سه طرح واگذاری شد و امسال چند طرح دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد».

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: «بناهای تاریخی برای مرمت و استفاده به صورت مرحله به مرحله واگذار می‌شود و تمام طرح‌های مرمتی مصوبه شورای فنی این استان و تهران را دارند».

وی با تاکید بر حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌ی میراث‌فرهنگی ادامه داد: «باید انگیزه‌ی فعالیت در این حوزه برای بخش خصوصی فراهم شود؛ اعطای تسهیلات کم‌بهره، مجوز تغییر کاربری، مشاوره‌های فنی و مهندسی و مشارکت ۵۰ درصدی در مرمت از جمله مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران است».

فعالی سپس گفت: «مرمت کاروانسرای وکیل کرمان توسط بخش خصوصی از دو سال قبل آغاز شده و با پیشرفت ۹۰ درصدی تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد. برای مرمت این کاروانسرا ۳۶ میلیارد تومان هزینه می‌شود که کاربری آن هتل سنتی با ۶۰ اتاق و ۱۶۰ تخت است».

وی افزود: «پنج خانه تاریخی کرمان نیز توسط بخش خصوصی با کاربری واحدهای پذیرایی و اقامتی در مرحله‌ی بازسازی و مرمت هستند که امسال افتتاح می‌شوند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز