علی جلالی، رئیس هیئت فوتبال جیرفت:

در وهله اول هدف‌مان اخلاق‌مداری، میدان دادن به مربیان جوان، با اخلاق و با انگیزه است/با تاکید بر آموزش، سنگ بنای محکمی برای ارتقاء اصولی فوتبال جیرفت گذاشته‌ایم/قدردانِ حمایت‌های دکتر قرایی و مجموعه هیئت فوتبال استان کرمان هستیم

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۲:۳۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۰۵۴۰۲
رئیس هیئت فوتبال جیرفت گفت: در وهله اول هدف‌مان اخلاق‌مداری، میدان دادن به مربیان جوان، با اخلاق و با انگیزه، احترام به پیشکسوتان و استفاده از نظرات و ساختن فوتبال جیرفت از پایه است.

جیرفت همواره استعدادهای نابی در فوتبال داشته و از دیرباز مورد توجه هیئت فوتبال استان بوده است. علی جلالی رئیس هیئت فوتبال این شهرستان در دوسال گذشته با عملکردی قابل‌قبول توانسته فوتبال جیرفت را در مسیر و ریل پیشرفت و توسعه متوازن قرار دهد. برای اطلاع دقیق و آشنایی بیشتر با آنچه در دو سال گذشته در فوتبال جیرفت گذشته، با علی جلالی رئیس پرتلاش هیئت فوتبال این شهرستان به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌آید:

 

**قبل از هرچیز، خودتان را معرفی کنید و از سوابق خود بگوئید...

علی جلالی هستم. از سال 1368 در ورزش فعالیت دارم. قهرمان کشتی شدم و سال‌ها قهرمان تنیس روی میز بودم. در تیم‌های وحدت، پیروزی، فرمانداری، هلال احمر، فتح، جیرفت رعد و جیرفت رسانا فوتبال بازی کردم. مدرک داوری ملی و مربیگری فوتبال دارم. از نونهالان تا لیگ دسته اول ایران به عنوان داور وسط قضاوت کردم. رئیس کمیته داوران بودم. همچنین مسئول روابط‌عمومی هیأت فوتبال بودم. در یک دوره از مسابقات کم شنوایان آسیا و اقیانوسیه داوری کردم. مدت یک سال و نیم هم هست که به عنوان رئیس هیئت فوتبال شهرستان جیرفت فعالیت دارم. در موسیقی هم فعالیت زیادی داشتم.

 

**نظرتان در مورد ادامه لیگ‌های کشوری و استانی چیست؟

بازی‌ها به صورت متمرکز به صورت یک مینی تورنمنت در شهرهایی که سفید هستند، برگزار شوند. چون تیم‌ها سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند لذا ایجاب می‌کند که مسابقات برگزار شوند. باید طوری برنامه ریزی شود که خطری از بابت کرونا جامعه را تهدید نکند. در این باره باید مسئولان بهداشتی تصمیم گیری دقیقی انجام دهند، چون بخش خصوصی در فوتبال هزینه زیادی کرده نباید دلسرد و متضرر شود. بعضی تیم‌ها مثل مس کرمان و مس رفسنجان سال‌ها برنامه ریزی کرده‌اند که از شانس‌های صعود به لیگ برتر هستند و نباید ضرر کنند. می شود با کمی تاخیر و به صورت فشرده مسابقات را برگزار کرد. در لیگ استان هم با مدیریت خوب آقای دکتر قرائی و برنامه ریزی آقای دادگر تصمیم خوبی خواهند گرفت. قبلا هم این پیشنهادت را به آقای دکتر قرائی دادم که با توجه به تعامل خوب ایشان با فدارسیون و بزرگی فوتبال استان در کشور، از استانِ کرمان 2 تیم به لیگ 3 کشور صعود کند.

 

**در فوتبال جیرفت، مباحث آموزشی را  با جدیت دنبال می‌کنید‌. دلیل این موضوع چیست؟

یقیناً آموزش زیربنای توسعه اصولی تمامی ساختارهای فوتبال خواهد بود و به واسطه پرورش منابع استانی کارآمد نقش چشمگیری در توسعه ساختارمند فوتبال شهرستان خواهد داشت. براین اساس هیئت فوتبال شهرستان جیرفت در طی دو سال گذشته با تاکید ویژه بر آموزش، تلاش داشته تا سنگ بنای محکمی برای رشد و ارتقا اصولی فوتبال جیرفت بگذارد.

 

**در دو سال اخیر و پس از حضور شما در صدر فوتبال جیرفت، آرامشی شیرین که سبب پیشرفت شده بر فوتبال این‌ شهر، حاکم شده، دلیل این موضوع چیست؟

آرامش در هر حوزه کسب نخواهد شد جز از راه حرکت بر مدار برنامه، سازماندهی اصولی منابع و شفاف سازی منطقی. بنده در طی دوره حضورم در هیئت فوتبال شهرستان جیرفت همواره تلاش نموده ام تا با تهیه و تدوین اصولی برنامه ها، به کارگیری نیروهای انسانی کارآمد و بدون حاشیه، ایجاد چارت و ساختار سازمانی، شفاف سازی مالی و غیرمالی و... در مسیر برگرداندن آرامش در فوتبال شهرستان گام بردارم هم چنین با تعامل خوب با مسئولین محترم شهرستان. اما در اینجا باید عنوان نمود که این مسیر طی نمی شد، جز با مساعدت و همیاری جانانه دکتر قرایی بزرگوار و هم چنین مجموعه هیئت فوتبال استان کرمان. که همین جا باید اعلام کنم قدردان حمایت‌های دکتر قرایی و مجموعه هیئت فوتبال استان کرمان هستم.

 

**در بخش داوران اقدامات خوبی انجام داده‌اید. عده‌ای بر این باورند که این اقدامات از ان جهت بوده که خودتان داور بوده‌اید...

زمانی که مسئول کمیته داوران بودم با شناسائی استعدادهای برتر شروع کردم. کلاس های آموزشی برگزار کردیم. همگام با کشور پیش رفتیم و به روز بودن را به عنوان محورِ فعالیت‌مان قرار دادیم. رده سنی خوبی را انتخاب کردیم و فیزیک آن‌ها را در نظر گرفتیم و با برنامه ریزی خوبی که انجام دادیم و علاقه زیادی که خودم هم به داوری داشتم و در کشور هم فعال بودم تلاش کردم تا تجربیات خودم را به آن‌ها انتقال دهم و الان خداراشکر 10 داور در کشور در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی داریم. 20 سال داوری جیرفت را بیمه کردیم. مرتبا از تجربیات استاد کهوری استفاده و کارگاه‌های آموزشیِ متوالی با حضور ایشان برگزار کردیم.

 

**هدف گذاری شما در فوتبالِ جیرفت چیست؟

در وهله اول باید بگویم هدف ما اخلاق مداری، میدان دادن به مربیان جوان، با اخلاق و با انگیزه، احترام به پیشکسوتان و استفاده از نظرات و ساختن فوتبال جیرفت از پایه است. هیئت فوتبال شهرستان جیرفت براساس برنامه مدون تهیه شده دارای سه دسته از اهداف است که به اختصار خدمت‌تان عرض می‌کنم:

1- اهداف بلند مدت: براین اساس این دسته از اهداف برای فوتبال جیرفت در طی یک دوره 5 تا 10 ساله رسیدن به سطوح لیگ‌های یک و برتر فوتسال و فوتبال کشور مهم‌ترین هدف است.

2- اهداف میان مدت: الف- جذب اسپانسرهای ماندگار برای فوتبال شهرستان  ب- بهبود وجهه فوتبال شهرستان

3- اهداف کوتاه مدت:

الف – توسعه زیرساخت های اداری هیئت

ب- راه اندازی و منظم نمودن لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال و فوتسال شهرستان با 10 تیم طی یک دوره 3 ساله

ج – تهیه تقویم جامع چهارساله برای فوتبال شهرستان

د- پرورش منابع انسانی کارآمد از طریق آموزش

ه- استعدادیابی در فوتبال شهرستان

 

**تعامل اداره ورزش و جوانان جیرفت با مجموعه هیئت چگونه است؟

تعامل بسیار خوب و نزدیکی باهم داریم. آقای دکتر ارمبین رئیس محترم اداره ورزش و جوانان از مدیران توانا، با برنامه و بروز هستند. در همین مدت کوتاهی که مسئول اداره ورزش شدند با ارتباط خوبی که با مجموعه هیئت فوتبال داشتند در کنار هم کارهای بسیار بزرگی را در زمینه زیرساخت ها انجام داده‌ایم.

 

**در مورد فوتبال روستائی و زمین‌های خاکی که در جیرفت با قدرت دنبال می‌کنید، توضیح دهید.

فوتبال در روستاهای جیرفت خیلی فعال شده و در بیشتر مناطق فوتبال الان در جریان است. همه برای پیشرفت در پرطرفدارترین ورزش دنیا، انگیزه پیدا کرده‌اند. چندین تیم از روستاها به فوتبال شهرستان اضافه شده. بیشتر بازیکنان بزرگسالان ما الان از روستاها هستند و استعدادهای خیلی خوبی هم دارند. برای اولین بار، بزرگ‌ترین جام زمین خاکی کشور را برگزار کردیم. مسابقات فوتبال در رده‌های سنی مختلف در خود روستاها برگزار می‌شود. در آخر هم جا دارد از مسئول کمیته عشایری و روستائی آقای مهرانی تشکر می کنم که زحمت فراوان می‌کشند.

 

**از جشن برترین‌ها که بنا بود در جیرفت برگزار کنید و کنسل شد، بگوئید.

برنامه‌ریزی دقیق و خیلی خوبی انجام داده بودیم. می‌توانم به جرئت بگویم برای برگزاری جشنی در حد جشن لیگ برتر ایران برنامه ریزی کرده بودیم. برای تمام رده های سنی فوتبال و فوتسال، پیشکسوتان، خیران و مسئولینی که با هیئت فوتبال همکاری داشتند برنامه تجلیل داشتیم. انشاالله حتما بعد از نابودی و ریشه کن شدن کرونا جشن را برگزار می‌کنیم.

 

**فوتبال بانوان در جیرفت چه وضعیتی دارد؟

فوتبال بانوان را از پایه‌ها برنامه ریزی کردیم. سرکارخانم کمشکی نایب رئیس محترم هیئت فوتبال شهرستان برنامه ریزی خیلی خوبی برای تمام رده های سنی فوتبال و فوتسال انجام دادند و زحمات زیادی می کشند. خداراشکر در تمام رده های سنی، در سطح استان تیم داریم. تیم بزرگسالان طلای اردیبهشت از جیرفت در گروه خودش با اقتدار در استان قهرمان شد. در بحث آموزش و اجرائی سرکارخانم گودری و در بحث داوری هم سرکارخانم جلالی مشغول هستند. خانم دادگر هم از پیشکسوتان محترم همه گونه در کنار بانوان و هیئت هستند و همکاری می کنند.

 

**آیا برای شروع به فعالیتِ فوتبال ساحلی در جیرفت، اقدامی کرده‌اید؟

برای اولین بار کمیته فوتبال ساحلی رو راه اندازی کردیم. آقای دکتر خانه‌گیر معاون محترم عمرانی فرماندار را به عنوان مسئول این کمیته معرفی کردیم و برنامه ریزی خیلی خوبی هم برای این رشته در حال انجام است. با پیگیری و تلاشِ آقای دکتر خانه‌گیر در حال آماده کردن چندین زمین فوتبال ساحلی هستیم. انشاالله بنا داریم لیگ فوتبال ساحلی را هم به زودی آغاز کنیم.

 

**از فوتسال جیرفت بگویید...

خداراشکر در فوتسال با مدیریت خوب آقای هوشنگ افشارمنش مسئول کمیته این رشته در هیئت برنامه‌ریزی خیلی خوبی انجام دادیم و جایگاه خیلی خوبی در استان داریم. مسابقات فوتسال در تمامی رده های سنی را برگزار کردیم و برای اولین بار هم لیگ برتر شهرستان را راه‌اندازی نمودیم. با لطف و مساعدت دکتر قرائی امتیاز لیگ دسته دوم کشور را گرفتیم. تیم ایثار نماینده شهرستان در لیگ دسته دوم فوتسال کشور است، تیم خوبی بسته بودند که فعلا به خاطر کرونا مسابقات این لیگ تعطیل شدند.

رده های سنی ما در استان و کشور الان حرف برای گفتن دارندو می توانند نماینده شایسته ای برای استان باشند.

 

**در ماجرای سیل جنوب استان، مردانه به کمک سیل‌زدگان شتافتید، توضیح دهید.

ورزشکاران در همه حال باید جوانمردی خود را در همه زمین ها نشان بدهند. جامعه فوتبال جیرفت و همکاران عزیز ما در هیئت فوتبال به خوبی در این امر مهم سهیم شدند و با همکاری هیئت فوتبال استان کمک‌های را جمع آوری کردیم و لاوازم مورد نیاز را خریداری کردیم و به منطقه فرستاده شدند. از همه عزیزان که در این زمینه با هیئت فوتبال همکاری کردند، صمیمانه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی جایگاه بی نظیری در اجتماع دارد و اعضای جامعه فوتبال جیرفت هم خوب مشارکت کردند.

 

**صحبت پایانی...

در پایان کمال تقدیر و تشکر را دارم از مجموعه هیئت فوتبال استان کرمان به ویژه دکتر قرائی بزرگوار و جناب آقای مهندس دادگر که با حمایت‌های همه جانبه خود مسیر توسعه فوتبال جیرفت را هموار نموده‌اند.

همچنین صمیمانه از تمامی مسئولان محترم شهرستان و در راس آن ریاست محترم اداره ورزش و جوانان جناب آقای دکتر ارمبین، اعضاء محترم و زحمتکش هیئت فوتبال شهرستان، تمامی پیشکسوتان عزیز و ارزشمند، مربیان، سرپرستان ، ورزشکاران و همه خیران عزیزی که ما را در مسیر رسیدن به اهداف‌مان یاری رساندند، تقدیر و تشکر دارم. از دبیر محترم هیئت فوتبال جناب آقای دکتر جهانگیر سلیمانی نیز تشکر و قدردانی ویژه می‌کنم. از شما جناب آقای امیرخسروی عزیز هم قدردانی می‌کنم.

 

 

 

نظر شما