فراخوان امید و صبر

همدردی استاندار و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با مــــــردم

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۳:۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴۳
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و دکتر محمد جواد فدائی استاندار کرمان در پیامی مشترک، آسمانی‌شدن تعدادی از هم‌وطنان را بر اثر بیماری کرونا تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ متنِ پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْت حافظۀ تاریخیِ انسانِ امروز، یادآورِ عبور از تنگناهای دشواری نظیر قحطی، جنگ و بیماری است. بیماری‌هایی نظیر طاعونِ سیاه (1347م.)، تبِ زرد (1648م.)، وبا (1826 م.) و آنفلونزایِ اسپانیایی در پایان جنگ جهانیِ اوّل و نیز ویروس‌هایی نظیر آبله (1980م.)، سارس (2002م.) و ابولا (2016م.) هر یک خاطراتی مرگبار را در کتابِ تاریخ جهان ثبت کرده‌اند.

امروز هم شیوع بیماریِ کرونا، وجهِ دیگری از یک مصیبت عظیم را بر جانمان نشانده و تعدادی از هموطنانِ عزیزمان را داغدار کرده است. مردم شریف استان کــرمان؛ ما نیز در سوگ فرزندان این سرزمین داغداریم و از اینکه در جهت قدردانی از تلاش‌هایِ بی‌وقفۀ کادر بهداشت و درمان استان و نیز در جهت پیش‌گیری از نفوذ بیشتر کرونا، پروتکل‌ها و موازین بهداشتی را رعایت می‌فرمایید، سپاسگزاریم.

باور داریم که در مصائب، باید به حضرت باری تعالی پناه برد که در آیۀ استرجاع فرموده است: «الّذین اذا إصابَتهم مصیبة، قالو انا لله و انّا الیهِ راجعون» و نیز باید با تأسّی به کتاب الهی و آیۀ «واستعینو بالصّبر و الصّلاة، إنّ الله معَ الصّابرین» صبر پیشه کرد. در شرایط کنونیِ جامعۀ ایران، باید بدانیم که راه عبور از این مصیبت، امید به آینده و تلاش برای فردایِ روشنِ این سرزمین است. باید امیدوارانه بپذیریم که «مرگ پایان کبوتر نیست/ مرگ در ذاتِ شبِ دهکده، از صبح سخن می‌گوید». ما با این نگره‌هایِ دینی و فرهنگی، در کنار شما هستیم و صمیمانه آسمانی‌شدنِ عزیزانمان را، تسلیت عرض نموده و به سوگ می‌نشینیم و برای همۀ آن عزیزان مغفرت الهی و برای بازماندگان و عزاداران، صبر جزیل آرزو داریم.

جَبَر الله وَهنَکم و أحسن عزاکُم و رَحِمَ مُتوفّاکم

حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان          محمّـــــدجواد فدائی اســتاندار کرمان

 

نظر شما