مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

۲۴ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری استان کرمان ثبت‌نام کردند

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۳:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۵۴۵۱
۲۴ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری استان کرمان ثبت‌نام کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: 24 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری استان کرمان ثبت‌نام کردند که 21 هزار نفر آنها مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند و مسائل مربوط در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا اسماعیلی با اشاره به تاثیرپذیری برخی مشاغل به واسطه بیماری کرونا عنوان کرد: 85 هزار صنف در استان کرمان داریم که عمده آنها به واسطه مقابله با بیماری کرونا به حالت نیمعه تعطیل درآمدند.

وی با بیان اینکه 13 رسته شغلی مورد تاکید ستاد کرونا باید تعطیل می شدند، گفت: 24 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری استان کرمان ثبت‌نام کردند که 21 هزار نفر آنها مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند و مسائل مربوط در حال پیگیری است.

اسماعیلی افزود: طی امروز و فردا برای افراد مشمول دریافت بیمه کاری پیامک ارسال می‌شود و مبلغ تا آخر فروردین ماه فعلا به حساب آنها واریز می‌گردد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان داشت: امسال وظیفه ما در ایجاد اشتغال و تولید سنگین‌تر است و با توجه به بیماری کرونا مضاعف هم شده است. وی تصریح کرد: برنامه اشتغال سال 99 استان کرمان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه شده که تحقق 40 هزار اشتغال را برای امسال در آن پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی از تدوین برنامه کارآفرینی استان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این برنامه برای استفاده از ظرفیت‌های استان در حال تدوین بوده و برنامه کارآفرینی دستگاه‌های استان اخذ شده است.

 

نظر شما