رئیس هیئت پزشکی ـ ورزشی استان کرمان:

در بین ورزشکاران کرمانی موردی از کرونا نداشته ایم

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۷:۴۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۵۸۶۰
در بین ورزشکاران کرمانی موردی از کرونا نداشته ایم
رئیس هیئت پزشکی ـ ورزشی استان کرمان گفت: خوشبختانه تا به امروز در بین جامعه ورزش استان کرمان هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین جمالیزاده، در نشست هماهنگی که به منظور بازگشایی رشته های ورزشی انفرادی با حضور علی مرادی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و نمایندگان هیئت های ورزشی استان کرمان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: کرونا، بیماری است که گریبان همه را گرفته و با توجه به اینکه درمان قطعی و واکسنی ندارد، پس راهی به جز پیشگیری نیست.

او با اعلام اینکه شیوع این بیماری و به دنبال آن تعطیلی باشگاه های ورزشی، معضلاتی از نظر اقتصادی برای باشگاه داران، ورزشکاران و مربیان به وجود آورده است، افزود: علی رغم همه ی اینها، اولویت اول برای فدراسیون پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا سلامت ورزشکاران و سلامت مردم است.

جمالیزاده تصریح کرد: بر همین اساس، فدراسیون پزشکی با توجه به پروتکل هایی که سازمان جهانی بهداشت داشته، طراحی کرده که چه رشته های ورزشی می توانند فعالیت خود را شروع کنند.

او به لیست فعالیت رشته های ورزشی اعلام شده از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس همه این رشته ها باید موارد اعلام شده را الزاماً رعایت کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمان گفت: هیئت پزشکی و اداره کل به تنهایی نمی توانند نظارت داشته باشند، پس از همه ی هیئت های ورزشی در خواست داریم، نظارت کنند تا بیماری شیوعش بیشتر نشود و افراد بیشتری مبتلا نشوند.

جمالیزاده افزود: بر همین اساس، باشگاه هایی که فعالیت خود را آغاز می کنند، باید فرم هایی را که در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی بارگذاری شده، دانلود و پر کنند.

او تصریح کرد: یک فرم تعهدنامه مربوط به مدیر باشگاه است که بر اساس آن، متعهد می شود تمام موارد را بر اساس پروتکل و دستور العمل (فاصله گذاری، ضدعفونی و ...) رعایت کند.

جمالیزاده بیان داشت: این فرم پس از امضا به هیئت پزشکی ورزشی تحویل می شود و در حقیقت، پس از امضای این فرم باشگاه دار می توانند فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس هیئت پزشکی ـ ورزشی استان کرمان گفت: از پروتکل ها پوستر و بنر طراحی شده که در اختیار باشگاه داران قرار می گیرد، گفت: بر اساس همین رعایت کنند.

جمالیزاده گفت: فرم خوداظهاری از دیگر فرم هاییست که صرفاً مربوط به ورزشکاران است و در صورتی که می خواهند در باشگاه فعالیت کنند باید آن را پر کنند.

او افزود: فرم پایش مراجعین به باشگاه ورزشی یکی دیگر از فرم هایست که باید پر شود و در اختیار هیئت پزشکی ـ ورزشی قرار گیرد.

جمالیزاده تصریح کرد: در هر صورت اگر فرد، علائم مشکوکی داشته باشد باید در سیستم سامانه سلامت ورازت بهداشت ثبت نام کند و علائمش را بگوید، همچنین سامانه های 4030 و 190 نیز برای همین کار در نظر گرفته شده اند که ورزشکاران می توانند در صورت داشتن علائمی از طریق تماس با این شماره ها در مورد بیماری کرونا راهنمایی بگیرند.

او بیان داشت: تأکید عمده من این است سلامت ورزشکار و سلامت جامعه از هر چیزی برای ما مهمتر است، پس خواهش می کنم با توجه به اینکه هیئت پزشکی ورزشی به تنهایی نمی تواند روی این کار نظارت داشته باشد، همه دست به دست هم دهیم تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

رئیس هیئت پزشکی ـ ورزشی استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز در بین جامعه ورزش استان کرمان هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشته ایم، گفت: اگر یک مورد ابتلا به کرونا در ورزشکاران پیدا شود، یا خدای نکرده فوتی داشته باشیم، اداره کل ورزش و همه هیئت ها زیر سوال می روند.

جمالیزاده تأکید کرد: بیایید کمک کنیم و نظارت لازم را داشته باشیم تا خدای نکرده اتفاق ناخوشایندی برای جامعه ورزش و مردم رخ ندهد.

 

 

نظر شما