۲ انبار احتکار برنج در کرمان پلمب شد/مقابله با گران‌فروشی و احتکار در استان

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۸:۴۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۵۸۷۲
۲ انبار احتکار برنج در کرمان پلمب شد/مقابله با گران‌فروشی و احتکار در استان
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از برخورد با چندین مورد تخلف، گران‌فروشی، احتکار و امتناع از توزیع کالا در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا ابوالقاسمی با اشاره به جدیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در برخورد با مفاسد اقتصادی، بیان کرد: «بازرسان این سازمان طی روزهای گذشته دو انبار بزرگ احتکار برنج را کشف و ضبط کردند و ضمن صورت‌جلسه و پلمب این واحدها، پرونده‌ی آن‌ها برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی کرمان ارسال شد».

وی افزود: «بازرسان این سازمان، یک واحد صنفی مواد غذایی را در پی گزارشات مردمی به علت گران‌فروشی و احتکار ۱۰ تن برنج طرح تنظیم بازار در محل یک واحد صنفی غیرفعال، کشف کردند».

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: «همچنین بازرسان موفق به کشف و شناسایی انبار دیگری در کرمان که به قصد گران‌فروشی ۴۰ تن انواع برنج را احتکار کرده بود، شدند و این واحد تا اطلاع ثانوی توسط تعزیرات حکومتی این استان پلمب شد».

وی گفت: «پرونده این متخلف اقتصادی تشکیل و به منظور انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است».

 

کشف ۲ واحد متخلف اقلام بهداشتی در کرمان

ابوالقاسمی اضافه کرد: «یک واحد صنفی فروش مواد ضدعفونی‌کننده نیز به جرم گران‌فروشی به مبلغ بیش از ۶۲۶ میلیون ریال کشف و شناسایی شد».

وی افزود: یک واحد تولیدی ماسک نیز به جرم تقلب به ارزش ۱۹۵ میلیون ریال شناسایی شد و بازرسان پرونده‌ی این واحد را به مبلغ ۱۹۵ میلیون ریال تکمیل و برای صدور و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی استان کرمان معرفی کردند».

 

ارسال پرونده ۵ واحد متخلف توزیع کالای اساسی به تعزیرات

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: «پنج واحد توزیع‌کننده‌ی کالای اساسی متخلف در کرمان که از طریق گران‌فروشی، سودجویی می‌کردند، طی روزهای گذشته توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شناسایی شدند».

وی گفت: «پرونده‌ی این واحدهای متخلف تشکیل و به صورت جداگانه برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد».

 

کشف ۳ واحد متخلف با جرم گران‌فروشی و امتناع از عرضه کالا

ابوالقاسمی افزود: «یک واحد عمده‌فروشی مواد غذایی از طریق گران‌فروشی اقدام به سودجویی می‌کرد که با هوشیاری بازرسان سازمان صمت استان کرمان به مبلغ ۴۸۸ میلیون ریال جریمه و پرونده‌ی آن تکمیل و برای انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد».

وی ادامه داد: «یک شرکت پخش نیز به جرم امتناع از توزیع کالا شناسایی شد و بازرسان پرونده‌ی این شرکت را به ارزش ۶۸۰ میلیون ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال کردند».

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: «یک واحد عمده‌فروشی دیگر نیز به‌علت امتناع از توزیع و عرضه‌ی کالا در کرمان شناسایی شد و پرونده‌ی تخلف این واحد به ارزش ۴۸۰ میلیون ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان سپرده شد».

 

کشف تخلف ۱۰ واحد در میدان میوه و تره‌بار کرمان

وی گفت: «بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تعداد ۱۰ واحد متخلف را طی روزهای گذشته در میدان میوه و تره‌بار کرمان به جرم تخلفات گران‌فروشی، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور شناسایی کردند».

ابولقاسمی ادامه داد: «پرونده‌ی این واحدها تکمیل و جهت انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است».

وی اضافه کرد: «همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان پرونده‌ی یک واحد لاستیک‌فروشی را به جرم احتکار انواع لاستیک خودرو به مبلغ بیش از ۵۲۲ میلیون تومان تکمیل و به تعزیرات حکومتی ارسال کردند».

 

نظر شما