رئیس اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد:

پیشنهاد راه اندازی پنجره واحد ویژه احداث مدارس توسط خیران مدرسه ساز

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۲۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۹۱۸۶
پیشنهاد راه اندازی پنجره واحد ویژه احداث مدارس توسط خیران مدرسه ساز
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: پیشنهاد می شود پنجره واحد ویژه احداث مدارس توسط خیران مدرسه‌ساز راه‌اندازی شود تا به انجام فعالیت ها سرعت بخشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید مهدی طبیب‌زاده با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی همیشه در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در صحنه حاضر بوده‌اند، گفت: اتاق کرمان در اتفاقات اخیر مانند شیوع ویروس کرونا با همت فعالان اقتصادی فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داد که به گفته مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمان، این اقدامات در سطح کشور بی نظیر بوده است. سیدمهدی طبیب زاده، افزود: با همت فعالان اقتصادی استان کرمان، پس از زلزله کرمانشاه اولین مدرسه در یکی از روستاهای زلزله‌زده این استان افتتاح شد و همچنین پس از سیل سیستان و بلوچستان، مدرسه‌ای در منطقه کنارک در حال ساخت است که امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در انجام مسئولیت های اجتماعی هیچ رسالتی مهمتر از امید بخشیدن به دانش آموزان، آموزش و مدرسه سازی نیست زیرا در این زمینه در شرایطی قرار داریم که سرانه فضای آموزشی کرمان کمتر از میانگین کشوری است. طبیب زاده، ضمن قدردانی از خیران موسسه خیریه مهرگیتی که فعالان اقتصادی استان را در ساخت مدرسه همراهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این موسسه تاکنون 377 مدرسه خوب و مدرن در کشور احداث کرده و مدیران این مجموعه توانسته‌اند اعتماد فعالان اقتصادی و خیران را جلب کنند که با احداث 120 مدرسه در کرمان، مدارس ساخته شده توسط این موسسه به 500 مدرسه خواهد رسید.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: اتاق کرمان در احداث 120 مدرسه از نظر تامین مالی و انجام سایر فعالیت‌ها مسئولیت‌های سنگینی را پذیرفته که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش، پیمانکاران این طرح را از نظر نقدینگی تامین کند و اوراق مشارکت و خزانه به آنها ندهد. وی گفت: امیدواریم محوطه سازی و دیوار کشی مدارس که بر عهده آموزش و پرورش است با تاخیر انجام نشود و بتوان پس از پایان کار پیمانکاران، این مدارس هر چه زودتر به بهره برداری برسند.

طبیب زاده، با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز از روند کند اجرای برخی فعالیت ها در مسیر احداث مدرسه گلایه‌مند هستند، بیان کرد: پیشنهاد می شود پنجره واحد ویژه احداث مدارس توسط خیران مدرسه‌ساز راه‌اندازی شود تا به انجام فعالیت ها سرعت بخشد. رئیس اتاق کرمان در بخش دیگری گفت: از دیگر فعالیت های ضروری در استان که با پشتوانه خیرین و فعالان اقتصادی می تواند انجام شود، احداث مرکز تشخیص سرطان و تجهیز آن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز