مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:

مراجعه کرمانی‌ها به مراکز درمانی ۴۰ درصد کاهش یافت

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۷:۵۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۹۴۸۸
مراجعه کرمانی‌ها به مراکز درمانی ۴۰ درصد کاهش یافت
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: «۴۰ درصد مراجعات مردم استان کرمان به مراکز درمانی در سه ماهه‌ی نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به علت تعطیلات نوروزی، کرونا و ماه مبارک رمضان کاهش پیدا کرده است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جعفری اظهار کرد: «یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان زیرپوشش بیمه سلامت هستند».

وی ادامه داد: «یک هزار و ۳۰۰ موسسه درمانی در استان کرمان داریم و تعهد مالی ما ۵۵ میلیارد تومان طی ماه است و بیش از ۸۰ دفتر کارگزاری بیمه سلامت در سراسر استان برای دسترسی مردم به خدمات ایجاد شده است».

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان یادآور شد: «در دوران کرونا دفاتر کارزاری بیمه به صورت نرم‌افزاری تامین اعتبار شدند بدون این‌که نیازی به دفترچه بیمه باشد و بیماران برای دریافت خدمات نیازی به مراجعه به دفاتر نداشتند و این روال همچنان ادامه دارد و دیگر نیازی به مراجعه برای تعویض یا تمدید اعتبار دفاتر بیمه سلامت وجود ندارد».

جعفری افزود: «بیمه سلامت به سمت ارائه‌ی خدمات الکترونیکی پیش رفته است و تمام دستورالعمل‌ها و قواعد به نفع مردم در حال تغییر است و تمام بروکراسی‌های موجود بر سر راه بیمه‌شدگان کنار می‌رود».

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار مطب از ۱۷ هزار مطب در سراسر کشور به نسخه‌نویسی الکترونیک مجهز شده‌اند، اضافه کرد: «در نیمه‌ی نخست سال جاری مطب‌های بخش خصوصی در سراسر کشور به طور کامل به سامانه‌ی نسخه‌ی الکترونیک متصل می‌شوند».

جعفری افزود: «در استان‌های کرمان و کردستان نسخه‌نویسی الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده و مطالبات داروخانه‌ها در این دو استان برای تشویق آن‌ها به‌روز شده است».

وی بیان کرد: «۴۰ درصد مراجعات مردم استان کرمان به مراکز درمانی در سه ماهه‌ی نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به علت تعطیلات نوروزی، کرونا و ماه مبارک رمضان کاهش پیدا کرده است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز