شکارچیان قوچ وحشی، به دام افتادند

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۷:۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۲۸۴۷
شکارچیان قوچ وحشی، به دام افتادند
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان، گفت: متخلفین شکار قوچ وحشی به وسیله نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان در دشت بازرگان شهرستان کرمان به دام افتادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ نادر سیدی در این خصوص اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت زنی در منطقه بازرگان شهرستان کرمان متوجه حضور دو نفر شکارچی در منطقه شدند.

او افزود: ماموران پس از پایش منطقه و طی چندین کیلومتر پیاده روی، مسیر عبور شکارچان را یافته و در مسیر ایشان قرار گرفتند پس از حدود یک ساعت، شکارچیان به محل رسیدند که مأمورین آن‌ها را متوقف و از ایشان اجزاء لاشه یک رأس قوچ وحشی، یک قبضه سلاح گلوله زنی ۲۷۰، دو دستگاه دوربین چشمی و ۱۴ عدد گلوله کشف و ضبط شد.

سیدی بیان داشت: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار معادل دویست و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست بوده و علاوه بر این متهمین در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

او تصریح کرد: متخلفین پس از انتقال به اداره محیط زیست ضمن هاهنگی با مرجع قضایی بازداشت و جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز