استاندار کرمان:

وضعیت ثابتی از مبتلایان به کروناویروس در استان شاهدیم / شهرستان سفیدی در کرمان نداریم

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۷:۴۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۴۵۸۶
وضعیت ثابتی از مبتلایان به کروناویروس در استان شاهدیم / شهرستان سفیدی در کرمان نداریم
استاندار کرمان گفت: استان کرمان طی روزهای گذشته وضعیت ثابتی به لحاظ بیماری کرونا ویروس دارد و امیدواریم با اقداماتی که آغاز شده و ادامه دارد، بتوانیم شاهد سیر نزولی و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در محل سالن شهید مرتضوی‌ استاندار کرمان عنوان کرد: شهرستان‌های استان کرمان در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار دارند و منطقه سفیدی در استان کرمان نداریم، روزهای گذشته وضعیت ثابتی را از بیماری کرونا ویروس داشتیم و امیدواریم با اقداماتی که آغاز شده و ادامه دارد، بتوانیم شاهد سیر نزولی و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در استان باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر آمار فوتی ناشی از کرونا ویروس در استان کرمان 11.5 در 100 هزار نفر است که متوسط کشوری 18.5 است، هر چند که نگران هستیم و وضع خوبی نداریم، اما باید سعی کنیم نظارت‌ها ادامه پیدا کند.

استاندار کرمان با اشاره به اهم مباحث مطرح در ارتباط ویدئوکنفرانس استانداران با رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تاکید رئیس جمهور بر این بود که بیماری را کوتاه مدت نمی‌بینیم و تا زمانی که دارو و واکسن آن قابل استفاده و دسترس برای همه باشد، این بیماری وجود دارد و بلند مدت باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

فدائی ادامه داد: مهمترین مسئله نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی است که با تخلفات با قاطعیت برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر، دستورالعمل‌های کشور تهیه شده که طبق آنها در استان اعمال و اجرا خواهیم.

دکتر فدائی گفت: کنکور هم در زمان تعیین شده و با رعایت نکات لازم برگزار می‌شود، اما احتمالا مدت زمان روزهای برگزاری آزمون افزایش می‌یابد.

استاندار کرمان در ادامه جلسه امروز ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: در خصوص تجمع دست فروشان و جمعه بازارها مصوب کردیم که با هر نوع تجمع که ضوابط بهداشتی در آن رعایت نشود، برخورد صورت گیرد و تجمع کارمندان و ارباب رجوع در ادارات دولتی هم توسط گروه‌های نظارتی بر پروتکل‌ها باید مورد توجه باشد.

فدائی عنوان کرد: ضوابط برگزاری مراسم در تالارها و حضور کارمندان در ادارات دولتی قبلا تصمیم‌گیری و اعلام شده و طبق آن عمل می‌شود.

وی همچنین به برگزاری مراسم دعای عرفه اشاره کرد و گفت: برگزاری این مراسم با توجه به اینکه در فضای باز و با رعایت فاصله و استفاده از ماسک است، مشکلی نخواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز